Много италиански фирми за товарни автомобилни превози вече са регистрирани в България и са отворили у нас фиктивни офиси, научи „Монитор”. Те наемат своите работници на Апенините по български договори, жалват се местни водачи на тежки камиони.
Трийсет и една годишният шофьор на ТИР Алесандро Габанела се оплака вчера на в. „Кориере дела сера”, че бил уволнен, тъй като отказал да подпише „български” трудов договор. Живеещият в миланския квартал Сеграте водач на прицеп кръстосвал от 12 години пътищата на Европа срещу 1800 евро на месец и бил смятан за топексперт в занаята. Но когато преди месец собственикът на фирмата от Бари, за която Алесандро въртял „геврека”, го поканил да разговарят за подновяване на неговия договор, вещият тираджия отказал. Ами предугаждал си той, че чорбаджията
иска да му свие балкански номер
тъй като напоследък на Апенините “българските” договори станали масова практика в последно време.
„Аз работя в Италия – възмущава се Алесандро, управлявам италианско транспортно средство, карам италианска стока от и за Италия, италианец съм и какво ми предлагат – „български” договор!”, възмущава се шофьор, известен с прякора Лавината, цитиран от миланския ежедневник. После тираджията обяснява, че в България шофьорите получавали 3 пъти по-ниски заплати от италианските, като данъците и осигурителните вноски, които внасяли работодателите, били нищожни. Но за беда страната ни вече била част от ЕС, „шерпите от Брюксел” били либерализирали пазара и куп италиански транспортни фирми спускали кепенци на Апенините, след което пренасяли дейността си у нас и отваряли фиктивни офиси.
После започвали да наемат български шофьори
а ако някой италианец пожелаел да продължи да работи с тях, предлагали му българска заплата. Не се ли съгласял, отпращали го по живо, по здраво вкъщи. Понякога въпросните фирми кандисвали да приемат на работа и италианци, като им плащали по документи българска заплата, разликата до италианската им я давали на черно, а осигуровките ги внасяли върху нашенската. „Така на практика финансираме социалното осигуряване на България или Румъния с италиански пари” – възмущава се Алесандро.
Според местни експерти по трудово законодателство в случая не става дума за българска далавера, а за съвсем очевидни италиански тарикатлъци. И за проблемите на пазара на Апенините се обвинява нашата страна.
Няма коментари:
Публикуване на коментар