неделя, 23 ноември 2014 г.

Как една компания поевтиня от 1 млрд. до 15 млн. долара?

Fab Was Once Valued at $1 Billion.


Изпитващият сериозни затруднения сайт за електронна търговия Fab.com води преговори да бъде придобит от PCH International за 15 млн. долара. Според TechCrunch подписването на договор между Fab и ирландската компания PCH, е в ранен етап. Цената от 15 млн. долара е доста ниска за Fab, предвид факта, че сайтът се оценяваше на над 1 млрд. долара през юли 2013 г., когато набра финансиране на стойност 150 млн. долара.

 По време на събитие миналия месец, организирано от TechCrunch, основателят на Fab Джейсън Голдбърг обясни, че електронната търговия е трудна работа и сподели, че Fab губи по 14 млн. долара всеки месец. 

В последните години Fab опита да се преструктурира. Сайтът създаде друг сайт на име Hem, който позволява на хората да проектират и поръчват мебели онлайн. Голдбърг в момента живее в Берлин, за да ръководи Hem. Той изглежда гледа на европейските мебелни компании като на бъдещето на Fab, след като придоби One Nordic Furniture Company. 

Fab започва живота си като гей социална мрежа, преди Голдбърг да осъзнае, че една от най-популярните функции на сайта е да купува и продава мебели. Така вместо да ръководи сайт за запознанства, Голдбърг трансформира Fab в отделна компания за продажба на мебели. Fab достигна пика на своя успех през 2011 и 2012 г. Моделът на продажби само с покани за сайта работеше и неговите членове нараснаха до 10 милиона. Дейността му обаче се затормозяваше от логистичните разходи, а приходите постепенно намаляха. Компанията също така харчеше огромни средства за маркетинг — близо 35% от разходите си. Компанията набираше финансиране на няколко пъти като в крайна сметка намали броя на служителите си от 750 на 185. Миналия месец Голдбърг загатна, че Fab не се продава. "Имаме средства, за да работим още години," заяви той. "Не създадох сайта, за да го продавам. Създадох го, за да изградя една страхотна компания за електронна търговия."

 Новината за продажбата на Fab дойде в същия ден, в които компанията телевизионен стрийминг Aereo подаде заявление за фалит. Aereo бе набрала над 100 млн. долара, но всичко се превърна в една голяма катастрофа. Aereo разчиташе на вратичка в закона, съгласно която използваше сателитни чинии, за да стриймва телевизионно съдържание. Върховният съд на САЩ обаче в крайна сметка реши, че тази вратичка не е толкова законна и обяви, че Aereo развива незаконна дейност.

Прочети повече на: http://profit.bg/news/Kak-edna-kompaniya-poevtinya-ot-1-mlrd-do-15-mln-dolara//nid-131399.html

Няма коментари:

Публикуване на коментар