сряда, 19 ноември 2014 г.

БИЗНЕС 2014 ФИЛМ БГ

ПРОЕКТ ФИЛМ ШМЕНТИ КАПЕЛИ
ФИНАНСИРАНЕ - КРЕДИТ ,ИПОТЕКА НА АПАРТАМЕНТ

ФИЛМА НЕЗАВИСИМО ОТ МНОГОTО ЗРИТЕЛИ ИЗЛИЗА НА ЗАГУБА


Влади Въргала: Фирма откупи апартамента ми и взе дълга ми на цесия, за да ме облекчи (видео)
- Дългът ви към банка или човек е?

- Взет е на цесия.

- От кого?

- От една структура, на която сега аз трябва да платя дълга. Има такива структури. Банката казва: Имаме едни длъжници, ето ги на щанда... Когато не си платиш телефона например, дългът ти се дава на събирателни фирми, които ти дават възможност да се разплатиш. В случая апартаментът ми беше откупен от една фирма. Не събирателна. Беше откупен, защото хората имаха възможност да го направят и по този начин да ме облекчат от тежестта на това, което се трупа в банката при закъснение на плащането. Едно нещо не можеш да го платиш, ако то става по-скъпо и по-скъпо. Така че това е направено в моя помощ.

- Къде живеете в момента?

- Все още имам жилище, вярвам, че няма да го загубя, макар че обстоятелствата в момента не позволяват да имам сигурност и спокойствие в това отношение, но жилището е най-маловажното в случая. Ние няма да останем на улицата. Аз и навремето го казах: Ако спечеля, печелят всички зрители, ако загубя, губя само апартамента си. И го вярвам.

Един филм за нашето време и неговите престъпления… Така Влади Въргала описва „Операция “Шменти Капели”, за чиято направа дава всичко – време, пари, жилището си, което ипотекира. Игралният филм, разказващ българския Преход чрез пъстра мозайка персонажи, изиграни от добри актьори, не изпадна от бокс офиса до края на януари, три месеца след излизането си.Сумата е седемцифрена за филма ,кредит от корпоративна банка и собствени средства . Както и че клаузите, които трябва да се подпишат за излъчване в кината, са пагубни за един нов филм. реално, след като създадох „Шменти Капели”, трябва да си плащам допълнително.

- За какво?

- Без да коментирам детайли, тъй като това е търговски договор от две страни, може да ме санкционират, ще кажа, че за създателите на филм остават по-малко от 10 %, освен това плащаме наем на кино машините. От 10 % от приходите трябва да отделиш и за реклама. Една рекламна кампания не може да струва по-малко от 200 хиляди лв., от които много неща са на бартер, но трябват поне 100-120 хиляди лева. Ако кината бяха проявили ангажираност да съдействат за рекламата, филмът можеше да задмине филми като „Карибски пирати”. Казвам го съвсем отговорно.

- Излиза, че няма добра възвращаемост при един филм, дори да е гледан?

- Би могло да има възвращаемост, ако имаше разпределение 50 на 50 процента. Разпределението обаче е такова, че всички разходи са за сметка на автора- за абсолютно всичко, свързано с реклама.
Има едно звено, така нареченият разпространител, имащ права върху филма. Разпространителят сключва договор с кината. Ние имаме две големи кино компании. Останалите са малки кино салончета в градовете. Разпространител и собственици на кина са едно и също. Когато отидеш да говориш за филм, те питат дали да ти станат разпространители. И съответно взимат още 20 % отгоре. Ако не си съгласен, ти обявяват война. А дори хората в някои градове не знаят, че има кино в техния град, защото монополистите на бранша им подават филмите чак на осмата седмица. А филмите вече са качени в торентите и потенциалната публика от млади хора вече ги е гледала.

ПИШЕ 


Всички много се заинтересуваха от историята с ипотекираното ми жилище. Наистина заложих апартамента в банката, но с парите сигурно съм осигурил първите 15 минути от филма. Трябваха още много средства.
Продадох наследствени декари край магистралата
Заложих и предприятие, което въртяхме с един приятел. Цветан Василев също даде свои лични средства, за да се получи филмът. Но за съжаление от финансова гледна точка операцията беше позор за ротата.Не е възможно да успееш в сегашната действителност", отсича Влади Въргала.

Чак след като е създал своя комедиен филм, той е принуден да разбере суровите правила на играта.
"След финалната сметка се оказа, че за мен остават 10 процента от приходите на филма. И то при положение че сам трябва да си платя рекламата, а тя струва не по-малко от 200 хил. лева. Не вдигнеш ли сам олелия за новия си продукт, никой няма да го види. На някои места филмът сякаш мина по терлици
А залите бяха пълни, хората го харесваха, но този факт се оказа без особено значение. В България или трябва да си много богат, за да правиш кино, или да разчиташ на държавата. Аз не отговарях на тези две условия и го закъсах", признава си продуцентът.
Надеждата му, че с производството на сериал ще си върне вложеното и дори ще види печалба, не се оправдават. Няма кой да му изплати 2,5 млн. лева и Въргала не може да си обслужва кредитите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар