сряда, 2 октомври 2013 г.

Защо сайта Facebook има бъдеще

1. Facebook има повече от 1 милиард потребители
През пролетта Facebook обяви че вече има 1,11 милиарда потребители, което с 23 % повече от миналата година. 665 милиона от тях използват сайта всеки ден. Няма друга социална услуга която дори леко да се доближава до този връх. Twitter твърди че има 500 милиона потребители, но само 200 милиона от тях са активни. LinkedIn има 238 милиона потребители, Google+ - 343 милиона. Услугите на Apple са доста популярни iCloud (300 милиона) и iTunes (500 милиона) – но те са обвързани с продуктите на Apple все пак.

2. Facebook е печеливша компания
За разлика от повечето социални мрежи, Facebook всъщност е печеливша компания. Facebook има нетна печалба от $ 333 милиона от приходи през второто тримесечие на 2013 година. Докато LinkedIn също прави пари, Twitter дори нямат бизнес модел, и никой не знае дали частната компания е печеливша или не. Google не дават информация за финансите на Google+, но е ясно че компанията подкрепя социалната си мрежа с печалбите от другите си услуги.

3. Facebook подобрява мобилните си приложения
Всеки знае, че мобилните устройства са ключът към бъдещето на социалните мрежи. Мобилните приложения на Facebook стават все по-добри, но все още има място за подобрение. По-важното обаче, е че дружеството има планове как да печели от мобилната версия на сайта и обяви ново подразделение за мобилни игри.

4. Целта на Facebook е да привлича само най-добрите програмисти
Ако мобилността е ключът към бъдещето, наемането на най-добрите разработчици е ключът към успеха. От доста дълго време политиката на компанията е да привлича и задържа талантливи програмисти. Докато най-добрите искат да работят за Facebook, малко вероятно е компанията да загуби позицията си.

5. Facebook вече гледа към бъдещето
Решението на Facebook да купят Instagram през 2012 година беше правилно по две причини. Първо, Instagram е едно от най-популярните социални мрежи след Facebook. Второ, сделката за Instagram показа, че Facebook са готови да похарчат много пари за закупуване на технологии, които потребителите искат да видят и ползват. Този вид гъвкавост ще бъде от съществено значение за успеха на Facebook.

Няма коментари:

Публикуване на коментар