Най-неуспешните продукти на известните брандове
Ричард Брансън започва да се занимава с бизнес през 1966 година и от тогава до сега е основал около 100 компании с марката Virgin.
Ричард Брансън се е занимавал с почти всичко – от самолети до бельо.
Брансън лансира Virgin Cola през 1994 г. като част от мащабен план за разрастване. Той казва, че това е любимият му провал. Дори бутилката, вдъхновена от формата на тялото на Памела Андерсън, не помага,И водката нямала голям успех, нито другите продукти – вино, енергийна напитка и газирана алкохолна напитка,За откриването на магазините за сватбени дрехи през 1996 г. Брансън си обръсна брадата и се облече като булка. Магазините спряха дейност през 2007 година, след като отчитаха загуби и не издържаха на силната конкуренция в сектора.
През 2007 г. Pepsi представи безкофеиновата Crystal Pepsi, позиционирана като здравословна алтернатива на класическата напитка. Продажбите, колкото бързо излетяха, точно толкова бързо и паднаха. Потребителите просто не успяха да възприемат прозрачния продукт като алтернатива на класическата кафеникава напитка. Създателят на Crystal Pepsi Дейвид Новак после призна, че това е било най-добрата идея в живота му с възможно най-лошото изпълнение.
Линията Frito-Lay – чипс без мазнини, бе прекалено хубаво, за да повярва някой, че е възможно. Впрочем Олестра- веществото, с което бе заменена мазнината в чипса, причини сериозни храносмилателни проблеми на много хора.
Harley Davidson може да се похвали с едни от най-лоялните към марката потребители. Но и това не помогна за налагане на парфюмите на бранда. Вероятно хората не бяха очаровани от идеята да миришат на нещо, което свързват с машинно масло.
Йогурт Cosmopolitan Списанието, което се издава на 36 езика в над 100 страни в света, е един от най-динамичните брандове на планетата. Но е хубаво, ако всеки прави това, което му се получава най-добре, в случая – списания, а не храни. Компанията претърпява изключително фиаско с йогурта Cosmopolitan, който бе спрян само 18 месеца след старта на продажбите.
Храни марка Colgate -Това бе едно от най-нелогичните разширения на продуктова линия в историята на маркетинга. Най-вероятно маркетолозите са си представяли нещо от типа: хората ядат храни Colgate, след това си измиват зъбите с паста за зъби Colgate и след това цикълът се повтаря.
Идеята на производителя на зърнени закуски Kellogg бе да продава мюсли, мляко и лъжица в комплект. Търговците на дребно обаче не можеха нито да съхраняват мюслито в хладилниците си с млечни продукти, нито да сложат млякото при зърнените храни.
Lays- чипсове--Лимонадата утолява жаждата, но потребителите нямаше как да свържат името на солените чипсове с утоляване на жажда.
Бельо BIC -BIC се свързва с продукти за еднократна употреба и те се ползват с търсене. Асоциацията автоматично се пренесе и върху бельото, което марката се опита да наложи.
Шампоан йогурт Clairol Специалистите предупреждаваха, че шампоанът The touch of yogurt няма да се ползва с търсене, тъй като никой не иска да си мие главата с кисело мляко. Но едва ли и те бяха предвидили колко съдебни иска ще завалят от хора, опитали да изпият продукта.
Минерална вода Rocky mountain spring water от Coors Когато си голям производител на бира, едва ли хората ще желаят да пият изворната вода, с която произвеждаш бирата си.
Няма коментари:
Публикуване на коментар