понеделник, 14 октомври 2013 г.

бизнес e-mail

1. Трябва да е ясна темата на имейла, който изпращате
Този, който получава мейла ви, трябва да може да разбере за какво става въпрос в него още преди да го отвори. Примери за добра тема на имейли са: „Смяна на часа на срещата” или „Бърз въпрос за презентацията ви”, и така нататък. Хората често решават дали да отворят един имейл, въз основа на темата му.

2. Използвайте професионален имейл адрес
Ако работите за дадена компания, трябва да използвате имейл адреса на компанията. Но ако използвате ваш личен имейл акаунт трябва да бъдете внимателни при избора на този адрес. Винаги трябва да имате имейл адрес, който съдържа името ви, така че получателят да знае кой точно изпраща имейла. Никога не използвайте имейл адреси, които не са подходящи за използване на работното място , като например „diva@...“ или „babygirl@“...

3. Помислете добре преди да натиснете бутона „Reply all“
Никой не иска да чете имейл, който е написан до 20 души, още повече когато той няма нищо общо с тях. Въздържайте се да натискате често бутона „Reply all“, освен ако наистина не мислите, че всеки в списъка ви трябва да получи този имейл.

4. Използвайте пестеливо удивителните знаци
Ако решите да използвате удивителен знак, използвайте го само един път за да предадете вълнението си. Хората понякога са склонни да прекаляват с употребата им. Резултатът може да изглеждате прекалено емоционален или незрял. Удивителните знаци трябва да се използват пестеливо.

5. Бъдете внимателни с чувството си за хумор
Когато хората не виждат изражението на лицето ви може да не успеят да разберат, че се шегувате. В професионалния си живот по-добре е да забравите за чувството си за хумор. Освен това, нещо, което мислите, че е смешно може да не е смешно на някой друг.

6. Имайте предвид, че хора от различни култури говорят и пишат по различен начин
Лесно може да възникне липса на комуникация поради културните различия, особено в писмено форма, когато не можем да видим езика на тялото на другия. Добро правило е да се има предвид , че някои култури ( японски, арабски или китайски) искат да се запознаят с човека преди да правят бизнес с него. От друга страна, хора от други култури ( немци, американци, или скандинавци ) предпочитат да стигнат до целта колкото може по-бързо.

7. Отговаряйте на всички имейли, които получавате
Трудно е да се отговаря на всеки имейл изпратен до вас, но трябва да се опитате.

8. Допълнителни съвети
Внимавайте да не правите шокиращи грешки в имейлите си, които ще ви направят да изглеждате като непрофесионалист и ще ви злепоставят. Освен това, добавяйте имейл адреса винаги накрая когато сте готови, за да не изпращате по погрешка имейла преди да сте го довършили.

Ключови думи: business insider

Няма коментари:

Публикуване на коментар