BlackBerry поскъпна след сделката Facebook-WhatsApp
Нейната услуга BBM очевидно е била сериозно подценена до момента
BlackBerry Messaging (BBM), която е конкурентна на WhatsApp.
Щом WhatsApp струва 19 милиарда долара, колко тогава е цената на BBM, се питат анализаторите. Услугата на BlackBerry стартира по-рано от WhatsApp, но отстъпва по брой абонати и темпове на растеж, тъй като доскоро беше затворена само в рамките на платформата BlackBerry OS.
В момента аудиторията на WhatsApp възлиза на 450 млн. души и се очаква да продължи да нараства след покупката от Facebook – най-голямата социална мрежа с над милиард потребители. Услугата е достъпна за потребителите на всички мобилни платформи – iOS, Android, Windows Phone и BlackBerry.
Наскоро анализаторската компания Raymond James оцени BBM на $240 млн., или $3 на един потребител на услугата. В същото време WhatsApp беше продадена за $19 млрд., което означава, че цената на един неин потребител е $42.
Именно тази 14-кратна разлика води до преоценка на стойността на BBM и оттук насетне вероятно услугата ще поскъпне много сериозно. Ако се вземе като база сделката на Facebook и WhatsApp, то цената на BBM би трябвало да бъде не $240 млн., а близо 3,4 милиарда долара. Дали обаче има втори купувач с толкова широки пръсти като Facebook?
Няма коментари:
Публикуване на коментар