1 начин за печалба - бизнес модел whatsapp ,годишна такса 99 след първата година и продажба на facebook за 19 милиарда долара
1 Една от възможностите за печалба е като пуснете своето приложение директно на някаква цена (Paid app), която варира от 0,99 цента до 999,99 долара.
2 най-популярният вид apps са FREEMIUM. Тоест, вие пускате играта (програмата) си безплатно, но в същото време пускате и страхотни допълнителни (по-интересни) приложения към нея, които вече струват пари. Тук има много тънък момент. За да си направите ясно равносметка колко ще са приходите и колко – разходите, трябва да имате предвид Conversion rate, тоест, колко хора си купуват допълнителните ви бонуси.
3 Друг начин на печалба са рекламите (in-app advertising). Това са малки прозорчета, препращащи към други приложения или сайтове, които ви излизат по време на използване на дадения app. За съжаление печалбата от тях е изключително ниска; за да изкарате по-сериозен приход ви е необходим значителен брой редовни и нови потребители.
4.Четвърти бизнес модел world of tanks, много печеливш и доходоносен начин за печалба, е така нареченият in-app purchases. Това обикновено са игри, напълно безплатни, но които ти дават възможност да си купуваш допълнителни джаджи, брони, монети в играта, различни цветове на героя и т.н, и т.н. Тези игри могат да се използват на 100% и без да даваш пари за тях, но най-активните играчи са готови да плащат за привидно безсмислени неща. Това е много успешна стратегия дори извън мобилните игри. Включително и една от най-популярните игри днес, League of Legends, се води по този модел, носейки стотици милиони на собствениците си.
За да успееш по този начин, е необходимо да създадеш наистина добър и „зарибяващ” продукт. Важно е да се знае, че и тук Apple и Google си „открадват” 30% от печалбата.
печалбата = приходите – разходите, които сте направили за разработка, поддръжка и реклама.
Приходите се определят от броя на хората, които използват апликацията ви и от това, колко средно печелите от всеки един от тях. Много внимателно трябва да изчислите и колко ще бъдат разходите ви през целия период на съществуване на програмата.
Освен за разработка, след пускане на приложението, вие ще трябва да отделяте средства най-основно за реклама, PR и маркетинг, за поддръжка на самата програма, за хостинг, за персонал и доста други.
slide-11-638
1 Една от възможностите за печалба е като пуснете своето приложение директно на някаква цена (Paid app), която варира от 0,99 цента до 999,99 долара. Това много зависи от потребителите, към които е насочено приложението. По-масовите и обикновени апликации обикновено са по-евтини, разчитащи на многобройни продажби. Най-скъпите приложения са насочени към тясна ниша и определен кръг хора. Колкото по-полезно е приложението за тях и колкото по-специфична е услугата, толкова по-скъпо е то.
Например едно от най-скъпите приложения е така нареченият BarMax NY. Това е нещо като самоучител за бармани, в който има цялата информация, която е нужна, за да овладееш “изкуството”. По принцип курсовете, които ви дават същата информация, струват в пъти по-скъпо.
Много е важно да се знае, че Google и Apple удържат 30% комисионна за всяка една продажба. Тоест, вие прибирате едва 2/3 от парите. Например в момента средната цена на платените игри е около 1,40-1,50 долара. През 2010-та е била около 2 долара.
Основни начини за приход от мобилни приложения
Изследване показва, че колкото по-малко струват приложенията, толкова по-голям шанс има хората да ги използват.
2 най-популярният вид apps са FREEMIUM. Тоест, вие пускате играта (програмата) си безплатно, но в същото време пускате и страхотни допълнителни (по-интересни) приложения към нея, които вече струват пари. Тук има много тънък момент. За да си направите ясно равносметка колко ще са приходите и колко – разходите, трябва да имате предвид Conversion rate, тоест, колко хора си купуват допълнителните ви бонуси.
Обикновено това са около 1-2% от всички хора, които използват app-а, като в най-добрия случай се вдига до 4-5%, но това са изключения като Dropbox, Skype и т.н. Затова много внимателно трябва да изчислите колко ви струва средно поддръжката на един потребител (все пак има реклама, хостинг, storage и т.н) и колко средно печелите от един потребител. Ако първият коефициент е по-висок от втория, време е да промените стратегията или да се захванете с нещо друго.
3 Друг начин на печалба са рекламите (in-app advertising). Това са малки прозорчета, препращащи към други приложения или сайтове, които ви излизат по време на използване на дадения app. За съжаление печалбата от тях е изключително ниска; за да изкарате по-сериозен приход ви е необходим значителен брой редовни и нови потребители.
4.Четвърти бизнес модел world of tanks, много печеливш и доходоносен начин за печалба, е така нареченият in-app purchases. Това обикновено са игри, напълно безплатни, но които ти дават възможност да си купуваш допълнителни джаджи, брони, монети в играта, различни цветове на героя и т.н, и т.н. Тези игри могат да се използват на 100% и без да даваш пари за тях, но най-активните играчи са готови да плащат за привидно безсмислени неща. Това е много успешна стратегия дори извън мобилните игри. Включително и една от най-популярните игри днес, League of Legends, се води по този модел, носейки стотици милиони на собствениците си.
За да успееш по този начин, е необходимо да създадеш наистина добър и „зарибяващ” продукт. Важно е да се знае, че и тук Apple и Google си „открадват” 30% от печалбата. Има още много видове приложения, например Affiliated Web App (те ви дават да използвате определени уебсайтове на телефона) и subscriptions (използва се от вестници и списания, които искат месечна такса за цялата си база информация).
Гореспоменатите четири начина за печалба са най-основните и най-популярните.
В днешно време продажбата на мобилни приложения е индустрия за милиарди долари. Ако искаш и ти да се включиш в нея, трябва да създадеш наистина добър продукт, а после да обмислиш една още по-добра бизнес стратегия. За да я направиш, трябва да следваш шест много прости, но трудни за постигане стъпки:
1. Внимателно обмисли своята monetizing strategy. Тоест, коя от всичките по-горе изброени възможности за печалба ще избереш. По- точно, коя комбинация от тях;
2. Изчисли внимателно колко ще бъдат разходите и приходите;
3. Направи сериозно проучване и отговори на всичките си въпроси предварително;
4. Завърши своята прогноза, направи си ясна равносметка за бъдещето;
5. Включи се в играта и пусни своето приложение на пазара;
6. Следи как се развива продуктът; при необходимост променяй своята стратегия.
Няма коментари:
Публикуване на коментар