YouTube - 1 млрд. потребители, а все още никаква полза
Oт SiBila
Въпреки, че съществува от 10 години и има изградена мрежа от повече от 1 милиард потребители, каналът YouTube все още не е на печалба. Един от най-популярните интернет сайтове в света, чийто потребители ежедневно генерират стотици милиони часове гледане на видео, все още не печели. Даже въобще. Това звучи още по-впечатляващо при факта, че има толкова много реклами, независимо дали ги виждаш над клиповете или под тях. Разбира се, въпреки липсата на печалба, каналът за видео-споделяне не е на път да фалира.
YouTube търси други начини за осигуряване на печалба на сайта – напоследък усилията са насочени към Music Key. Това е съдържание, което предлага възможност за безплатна реклама докато съдържанието на канала не се възпроизвежда. Music Key обаче все още е на етап проба-грешка.
Полагат се усилия и в посока за усъвършенстване на рекламите. Например скоро рекламите, които се появяват на сайта за видео-споделяне, да бъдат подбирани според он-лайн търсенията на съответния потребител. Теоретично това би следвало да увеличи шансовете да попаднете на реклама, която при други обстоятелства би могла да бъде пропусната. Когато това се случва, YouTube печели пари.
През 2006г. Google купи YouTube срещу сумата от $1.65 млрд. Към този момент услугата за излъчване на видеа не е особено доходоносна. Четири години по-късно обаче развитието на рекламата започва да носи печалба, макар и към настоящия момент тя все още да е ниска.
Няма коментари:
Публикуване на коментар