сряда, 18 март 2015 г.

MICROSOFT 2015

Как Microsoft печели пари като раздава безплатно продуктите си

 как Microsoft ще продължи да печели, ако раздава продуктите си безплатно? Отговорът се крие зад понятието freemium (обратното на premium - плащане за ползване на пълна услуга, б.р.).

Традиционната стратегия на компанията в продължение на години включваше продаване на лицензи за софтуер като Windows и Office предимно на бизнес клиенти.

Microsoft въвежда нова стратегия за справяне с конкуренцията. За нея разказа Крис Капосела по време на конференция, който е част от маркетинг екипа на компанията.

Тя съдържа четири части - придобиване, ангажиране, привличане и печелене.

Американският гигант ще привлича клиенти с безплатни продукти като Office за iPad например. На втори етап потребителите ще бъдат ангажирани с продукта, като той „ще се опита" да стане неразделна част от устройствата и навиците им. Третата част включва привличане на още фенове на продукта, така че да се затвори кръгът и потенциалните клиенти да усещат търсенето му. Накрая идва и печалбата - като започнат да плащат за услуги, за които са били „закачени". Звучи лесно, но Microsoft ще срещне сериозни трудности в реализирането на стратегията.

Няма коментари:

Публикуване на коментар