Как Microsoft печели пари като раздава безплатно продуктите си
как Microsoft ще продължи да печели, ако раздава продуктите си безплатно? Отговорът се крие зад понятието freemium (обратното на premium - плащане за ползване на пълна услуга, б.р.).
Традиционната стратегия на компанията в продължение на години включваше продаване на лицензи за софтуер като Windows и Office предимно на бизнес клиенти.
Microsoft въвежда нова стратегия за справяне с конкуренцията. За нея разказа Крис Капосела по време на конференция, който е част от маркетинг екипа на компанията.
Тя съдържа четири части - придобиване, ангажиране, привличане и печелене.
Американският гигант ще привлича клиенти с безплатни продукти като Office за iPad например. На втори етап потребителите ще бъдат ангажирани с продукта, като той „ще се опита" да стане неразделна част от устройствата и навиците им. Третата част включва привличане на още фенове на продукта, така че да се затвори кръгът и потенциалните клиенти да усещат търсенето му. Накрая идва и печалбата - като започнат да плащат за услуги, за които са били „закачени". Звучи лесно, но Microsoft ще срещне сериозни трудности в реализирането на стратегията.
Няма коментари:
Публикуване на коментар