петък, 3 октомври 2014 г.

БИЗНЕС ПРОЕКТ 2014 САЙТ КОЛЕКТИВНО ПАЗАРУВАНЕ ФИНАНСИРАНЕ

По наши сметки излиза че сайт за колективно пазаруване струва над 10 милиона лева ,капитал пише че 12% от сайт струват над 1 милион  


Интернет групата на "Нова" навлиза и в онлайн търговията"Нет инфо" придоби по 25% от Grabo.bg и Trendo.bg в сделка за 1.2 млн. лв.
най-големия сайт за групово пазаруване в страната – Grabo.bg, както и по-малката страница за пазаруване на маркови стоки Trendo.bg. По данни на вписванията в Търговския регистър тя е за общо 1.224 млн. лева. "Нет инфо" е платил 1.212 млн. лева за дела в "Грабо медия" (Grabo.bg) и 12.5 хил. лева за този в "Трендо бг" (Trendo.bg), показват договорите.

Чрез тази сделка се разширява онлайн присъствието на интернет групата на "Нова" и "Дарик нюз". През април 2013 г. "Дарик нюз" придоби "Нет инфо" от Sanoma International, а през септември същата година беше създадено съвместно дружество с "Нова броудкастинг груп", което да обедини онлайн бизнесите на двете компании. То се казва "Дарик нет"* и е притежание на 70% от "Нова" и 30% за "Дарик". По този сложен начин беше завършено изграждането на една силна интернет група, в чието портфолио влизат сайтове като abv.bg, vbox7.com, vesti.bg, netinfo.bg, dariknews.bg, gong.bg и др., като оценката при сделката беше 23.7 млн. лева.

управител на Grabo.bg и Trendo.bg Сребрин Ватралов

Скептицизъм от сектора

Експерти от онлайн бранша гледат малко скептично на резултатите, които сделката може да постигне.
"В общи линии "Нова/Нет инфо" се заформя като затворен клъстер от бизнеси, свързани с реклама, медии, а вече и е-търговия. Това е много популярен модел във всяка развита държава и успешни примери за това има много", коментира Иван Иванчев, основател на EasyAds на своята Facebook страница. Той обаче допълва, че в контекста на България този модел е доста труден за реализиране.
"Проблемът, който виждам, е, че България е твърде малка държава, за да вкараш всичко inhouse без потенциал за излизане на други пазари (фирмата майка няма други такива бизнеси извън БГ), и ефектът на самоизолация ще трябва да създаде т.нар. самодостатъчност", допълва Иванчев.

Според него вече има доста подобни начинания на българския пазар, в които медии инвестират в онлайн търговия, без да реализират добри резултати. За примери посочва "Инвестор БГ" и техния сайт за групово пазаруване, "Спортал" и техните страници за пазаруване VivaSport.bg и shopping.bg, както и 3Bay, които купиха Get.bg. Иванчев уточнява все пак да не се избързва с прогнозите, защото става въпрос за голяма интернет група с огромен трафик.  

 След известно време "Дарик нет" се преименува обратно на "Нет инфо".

ПИШЕ КАПИТАЛ И По темата работи и Мария Манолова

румънския търговец също не е за пренебрегване

Няма коментари:

Публикуване на коментар