понеделник, 2 февруари 2015 г.

Харесванията" издават личността

Американско-британският екип учени е разработил алгоритъм, който след анализ на 100 до 150 клика "харесвам" дава точна информация за характера на определен човек и неговия партньор в живота. Фейсбук обаче ни познава не само от нашите "харесвания". Ние постваме новини, снимки, споделяме мнения, копнежи и интереси. Почти 900 милиона юзъри ползват всекидневно Фейсбук, а 1, 4 милиарда влизат в мрежата поне веднъж месечно. По този начин те поддържат профилите си актуални. Лакомията на Фейсбук за повече данни обаче не може да бъде заситена само с потока от лични информации. Сега Фейсбук въвежда нови условия за ползване на социалната мрежа. Новото е, че занапред Фейсбук иска да знае какво правят неговите потребители и извън сайтовете на Фейсбук. И къде точно се намират в реалността. Та нали една четвърт от потребителите влизат в мрежата със своите смартфони. А това е далеч по-печелившо за Фейсбук, отколкото да ни захранва с реклами на фирми, близки до нашите интереси?!

Интернет-гигантите са свикнали сами да определят правилата в дигиталния свят. И не се съобразяват много-много с действуващите в дадена страна правни норми за защита на личните данни и потребителя. Те винаги се обръщат към юзърите с приятелското "ти". Само че никога не им искат разрешение за предостовяне на повече лични данни. Ако не искаш да ги предоставиш, единствената ти алтернатива е да заличиш профила си. Но само малцина ще предприемат подобна стъпка. Колкото по-дълго потребителят е бил в мрежата, колкото повече снимки е поствал, колкото повече контакти е завързал, толкова по-малко му се иска да изличи профила си. Или пък вече не може. Също както наркоманът не може да се раздели с дилъра, който го е зарибил

MONEY.BG



Няма коментари:

Публикуване на коментар