петък, 13 септември 2013 г.

КАК СЕ ПЕЧЕЛИ ОТ САЙТ ЗА СПОРТНИ СТОКИ ,МАГАЗИНИ НА ДРЕБНО



Британската верига за спортни стоки Sports Direct подобрява представянето си, продажбите й по интернет се увеличават и усилено прибавя по-луксозни продукти в своето портфолио. Приходите на групата за тримесечието до края на юли са нараснали с 18.2% до 613.3 млн. паунда. Печалбата на компанията, от която пазаруват и много българи онлайн, е скочила с 23.2% до 260.1 млн. паунда.

Добрите резултати съвпадат с дебюта на Sports Direct на 23 септември в индекса на британските сини чипове FTSE 100. Той ознаменува победата на собственика на компанията - предприемача Майк Ашли, който превърна веригата в едно от най-известните имена в търговията на дребно във Великобритания. Първоначално никой в Лондонското сити не вярваше на Ашли, който е бивш треньор по скуош и собственик на футболния клуб "Нюкасъл юнайтед". Фирмата излезе на борсата през 2007 г., малко преди глобалната финансова криза, а през 2008 г. акциите й достигнаха дъното на цена от 32 пенса. В момента те се търгуват на ниво 729 пенса, което дава на Sports Direct пазарна капитализация от 4.4 млрд. паунда.

Има няколко основни причини за възхода на Sports Direct, като сред тях е и фалитът на британски конкуренти като JJB Sports. Изпълнителният директор Дейв Форси заяви, че растежът се дължи и на прибавянето на по-луксозни продукти в портфолиото на групата, в което влиза и Dunlop. През последните две години компанията купи веригите USC, Cruise, Flannels и модния бранд Republic, както и двадесет магазини от JJB Sports. Така продажбите на премиум стоки почти се удвоиха до 57.1 млн. паунда през тримесечието, а печалбата е 23.2 млн. паунда. Според Financial Times успехът на Sports Direct се дължи и на схемата за стимулиране на служителите, според която 2000 служители получиха бонуси през това лято. Някои асистенти в магазините с базова заплата от 20 000 паунда на година получиха над 70 000 паунда. "Бизнесът е ръководен изключително ефективно. Компанията има здрав контрол над доставчиците, а в офисите няма нищо излишно", заяви пред ВВС Нийл Саундърс, директор на консултантската компания Conlumino.

Онлайн значимост

Почти 10% от продажбите на групата идват от международните й операции. Sports Direct присъства в 19 държави в Европа. Според отчета на компанията около 15% от приходите са от онлайн продажби, където растежът е над 50% през последната финансова година. Именно чрез предложенията си в интернет групата е позната и на българските потребители. В отчета няма данни за продажби в страната ни. Но знак за популярността на пазаруването в интернет са намалените цени за международни доставки на Sports Direct. През последните години те спаднаха от 25 до 8 лири и се доставят чрез DHL.

Няма коментари:

Публикуване на коментар