неделя, 19 май 2013 г.
Как да се уверите, че има пазар за вашата бизнес идея
Имаш супер убиец нов продукт или услуга, която бие в главата ти
Но дали това е наистина нещо, което хората искат?
Или това е просто нещо, което мисля, че те искат?
Следните препоръки може да ви спестят стотици хиляди евро, както и да ви дадат спокойствие .
Ето три начина да си мисли критично за вашият бизнес преди да установите че никои не иска и няма нужда и няма никакво търсене на вашият продукт или услуга:
1. Приемете пазара като суров, но справедлив съдия. Ако сте в бизнеса, просто трябва да приемете реалността, че пазара в крайна сметка диктува вашия успех. Това означава, че трябва да се уверите, че цифрите подкрепят вашата идея. Приходите за вашата категория в местния пазар, регионално и национално равнище.
Знаеш ли колко конкуренти са там.
Определете дали пазарът е нов и нарастващ или статичен и зрял.
Да речем, че искате да отворите магазин за дрехи в района, в който клиентите купуват 1.000 милиона евро продукти или услуги в годината. Установи каква е конкуренцията,ти си срещу 10 състезатели например,или няма конкуренция еи ти си единствен представящ продукта или услугата. Трите най-големи фирми в повечето категории обикновено получават 80 процента от приходите, ОСТАНАЛИТЕ 7 ФИРМИ ще се борят за останалите 200,000 евро или 20%.
Преценете дали наистина си струва? Можеш ли някога ще имаш печалба?
Или има ли начин можете да създадете нова ниша, където може да бъде номер едно доставчик?
пример -производител на бира ариана 50%,каменица 30%,шуменско,ломско,бритос,наздраве и др
2. Вземете доказани категории, а след това намери своя ниша. Пример обувки ,хората по цял свят имат нужда от обувки ,дрехи,бельо,чорапи.
Технологичният възможност? Tech пазари са склонни да се движат бързо и клиентските вкусове и предпочитания се променят бързо, така че типичния жизнен цикъл на продукта е най-кратка,
3.тестване на идеята,база лоялни клиенти реклама от уста на уста,реклама -продавалник,град,ало и др.,създаване на проста уеб страница,фейсбук страница вашите приятели със сигурност ще се зайнтересоват от новите продукти,поставяне на вашите продукти на консигнация в съществуващи обекти ,наем търговска площ в съществуващи обекти
По тоя начин ще научите нагласите на пазара и купувачите
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар