понеделник, 27 май 2013 г.

3. Дългосрочна стойност на клиентите
Ако даден посетител си купи от Вас книга и Вие – понеже сте хитър маркетинг гуру – сте го накарали да се регистрира във вашия e-mail списък, то вие можете да го облъчвате с полезна информация и оферти дълго време след първата покупка. Ако успеете да изградите доверие към себе си, този клиент ще купи много пъти от Вас. С други думи неговата стойност за вашия бизнес не е само в първата покупка, а във всичките пари, които ще похарчи при Вас с времето.Има най-различни начини за повишаване на дългосрочната стойност на вашите клиенти, но всички те преминават през изграждането на взаимно доверие, адекватна комуникация и грижа за клиента.
Ето примерче: Ако посетителят си купи вашата книга за 20 лв и Вие не направите нищо, за да го задържите, неговата стойност за вас е 20 лв. Но ако успеете да го направите Ваш “фен”, да направите така, че да Ви има доверие, да е доволен от Вас, то той може да си купи вашият курс за домашно обучение за 199 лв и да участва в предлаганите от Вас семинари на живо за 490 лв. А след това да ви препоръча на още 10-20 свои приятели, които да направят покупки от Вас за подобни суми. Както виждате, стойността на клиента за Вас става вече 20+199+490=709 лв, като ефектът от препоръките е още по-голям и, на практика, лавинообразен.
***Ето защо, като онлайн бизнесмен и маркетингов специалист, вие имате три основни задачи, за да доведете бизнеса си към успех. 1) Да увеличавате трафика към сайта си. 2) Да увеличавате конверсията на офертите си. 3) Да увеличавате дългосрочната стойност на клиентите си. Изглежда просто, но не е. Изглежда лесно, но не е.

Няма коментари:

Публикуване на коментар