неделя, 26 май 2013 г.

2. Конверсия
Колкото и голям трафик да имате, ако не го използвате, той е безполезен. Да, носи Ви удовлетворението на известната личност, но нищо повече. Затова страниците на вашия сайт обикновено се използват, за да накарат посетителя да направи нещо – да купи продукт, да поръча услуга, да попълни форма с данни или нещо подобно. Колкото повече от посетителите на сайта извършват желаното от Вас действие, толкова по-голяма е конверсията Ви. Тя се измерва в проценти и формулата е следната:
% Конверсия = (брой извършени желани действия / брой посетители) * 100
Ето един пример: Ако продавате своята нова електронна книга от сайта си и имате по 180 посетителя на ден, от които 2 купуват, то вашата конверсия е (2/180)*100 = 1,1 %.
За нормална конверсия се приема в рамките на 1-3%, за добра – 5%. За повече от 10% конверсия, Вие може да се считате за маркетинг гуру. Разбира се, конверсията зависи от множество фактори, за които ще пиша по-нататък във времето.

Няма коментари:

Публикуване на коментар