петък, 16 септември 2016 г.

ФИНАНСИРАНЕ

ДЪЛГ СРЕЩУ СОБСТВЕНОСТ 

давате назаем само собствени средства. Защо? - Декларирам пред вас, че съм предоставял назаем само собствени пари и с доказан произход и платени данъци. 

- Лихвар е този, който не работи нищо друго, няма други доходи и се издържа от лихвите по заемите си. Така е по-всички писани и неписани правила. А аз имам солидни други доходи и никога не съм живял от лихвите. Всеки доход от лихви по заеми, които съм отпуснал е вписан в данъчната ми декларация за съответната година и върху него е платен дължимия данък. В представения ми ревизионен доклад от НАП за периода 2010-2014 год. няма констатирани дължими данъци от получени лихви.

Как идват при вас хора за заеми, а не отиват в банката? И защо? - Клиентите идват в банката, а не при мен. След 2006 год. не съм бил на позиция да вземам оперативни решения за заеми. Не конкурирам банката, защото аз вземам клиенти, които не могат да покрият критериите на банките - нямат история, нямат парични потоци, които да удовлетворят изискванията за кредитиране. Банката поставя на преден план паричните потоци, гарантиращи нормалното обслужване на отпуснатия заем. И когато такива хора са обиколили банките, но са получили откази, идват при мен или при колеги, имащи финансови компании.

- Аз поставям на първо място обезпечението. 100% от моите заеми са гарантирани с ипотека в моя полза – като физическо лице или на фирмите ми. Доверявам се на и препоръки от трети лица. Голямата част от кредитите, които съм давал на лице, които лично познавам или са ми препоръчани от познати. Нямам рекламна кампания или Сайтове, брошури и пр. за набиране на клиенти.

Отпускането на кредит е банкова дейност, за която се иска разрешение. Няма нито - един нормативен документ- от закона за БНБ, през закона за кредитните, Търговски закон, ЗКПО - няма текстове, според които отпускането на заеми да се третира като банкова дейност. 

Банковата дейност е публично привличане на чужд финансов ресурс и отдаването му срещу лихва. По закона за задълженията и договорите могат да се дават заеми. При тях няма ограничения - те са волеизявление на две страни- единият дава, а другият получава. Може да договориш и лихва върху лихвите. Няма ограничения за тавана им.

Няма коментари:

Публикуване на коментар