сряда, 17 август 2016 г.

БИЗНЕС САЙТ И НОВА УСЛУГА

Съоснователят на Facebook Марк Закърбърг успя да изведе социалната мрежа до петата позиция на най-скъпите щатски компании. Въпреки безспорния си успех, той рядко говори за предизвикателствата, през които е минал през годините. В интервю за Y Combinator Закърбърг все пак споменава ранните години на развитието на Facebook, както и „болезнената“ повратна точка в развитието на технологичния гигант. „Един от най-тежките периоди бе, когато Yahoo предложи да купят компанията за много пари“, сподели Закърбърг. „Това беше повратен момент в развитието ни“. Годината е 2006, а Facebook е само на 2 години, но въпреки това има повече от 10 млн. потребители. Предложението на Yahoo пък е доста привлекателно – 1 млрд. долара. Въпреки че много хора смятат, че Facebook трябва да приеме офертата, Закърбърг и другият съосновател Дъстин Московиц решават, че трябва да продължат с развитието, при това по техните правила. „Това наистина беше болезнена част от развитието на компанията, главно заради факта, че голяма част от персонала ни напусна, може би защото вече не вярваше в това, което правехме“. Целият мениджмънт на Facebook се смяна в рамките на 12 месеца, припомня CNN Money. Закърбърг обаче поема вината върху себе си за случилото се.

„Мисля, че фактът, че аз не комуникирах много добре по онова време за това какво се опитваме да направим и променим, причини това напрежение. Много от хората, присъединили се към компанията в първите месеци и години, вече не бяха съгласни с мен. Възможността да продадем стартъп компания за 1 млрд. долара само след две години - това беше като хоумрън (бел. ред. термин от бейзбола) за тях."

Yahoo излиза на сцената През юни 2006 г. ръководството на Yahoo решава, че трябва да придобие Facebook и предлага 1 млрд. долара. Голяма част от шефовете и инвеститорите в социалната мрежа са на мнение, че Facebook трябва да се продаде. В идните седмици обаче се очаквало пускането на News Feed и Марк Закърбърг преценил, че ако всичко върви по план компанията ще струва доста над 1 млрд. долара. След доста слабите резултати за второто тримесечие на 2006 г. от Yahoo дори намаляват офертата си на 850 млн. долара. AOL също се пробва През 2006 г. главният изпълнителен директор на AOL Джонатън Милър обяви, че иска да купи Facebook. Предложението – малко над 1 млрд. долара, което също е отказано от Марк Закърбърг. Второ предложение от Yahoo Есента на 2006 г. Yahoo се завръща с оферта за над 1 млрд. долара. Facebook обаче привлича между 20 и 50 000 нови потребители дневно и офертата отново е отказана. Google излиза на сцената през 2007 г. През 2007 г. Бордът на директорите на Google взема решение да закупи Facebook, ако сделката е изгодна. От социалната мрежа обаче предлагат на компанията на Лари Пейдж и Сергей Брин да закупят дял във Facebook при оценка от 15 млрд. долара. Microsoft също С цел да избегне евентуалното придобиване на Facebook от страна на Google бившият главен изпълнителен директор на Microsoft Стив Балмър предлага гигантът да инвестира при оценка от 15 млрд. долара, след което на всеки шест месеца да купува по още по 5% от Facebook. Така окончателното придобиване можело да отнеме между 5 и 7 години, време, в което Марк Закърбърг ще продължи да ръководи проекта. Днес, след толкова много отказани оферта, пазарната оценка на Facebook е над 275 млрд. долара, а придобитите 1.6% от страна на Microsoft при оценка от 15 млрд. долара за 250 млн. долара вече се оценяват на 4.5 млрд. долара.   

Прочети повече на: http://profit.bg/

Няма коментари:

Публикуване на коментар