сряда, 10 август 2016 г.

бизнес

Успехът невинаги идва лесно



Годината е 2012 г., а главният изпълнителен директор на Canva Мелани Пъркинс, тогава на 24 години, е поканена от инвеститора Бил Тай да вземе участие в едно от най-престижните събития MaiTai в Мауи, което обаче е затворено за външни хора и достъп се получава само с покани от преприемачите и инвеститорите – членове. Това е моментът, от който насетне базираният в Сидни стартъп започва бурно развитие. Софтуерът на компанията прави дизайна достъпен за всеки, като според Пъркинс са нужни точно 23 секунди да се научиш да работиш с него. Специалистите описват Canva като опростена алтернатива на Adobe Photoshop. В последните 12 месеца ръстът на Canva e повече от впечатляващ – от 1.5 до 10 млн. потребители, като 50 000 отделни бизнеса вече заплащат за услугата. Само за първите две седмици след пускането на приложението за iPhone то е свалено 330 000 пъти. Компанията вече е набрала 27 млн. долара от инвеститори като Founders Fund, 500 Startups и Felicis Ventures. Но невинаги всичко е вървяло така добре за компанията на Пъркинс. Тя споделя, че преди да отиде в Мауи е получила доста откази. Те основава своя първи стартъп Fusion Books през 2007 г., когато е на 19-годишна възраст, пише Business Insider. Fusion Books дава възможност на училищата да разработят сами дизайна за годишниците си, но това е само малка част от амбицията, която впоследствие придобива името Canva. Искахме да разширим услугите си, затова потърсихме инвеститори, споделя тя. Заедно с другия основател на компанията Клиф Обрехт започват поредица от срещи, но получават повече от 100 отказа. Пъркинг дори спи три месеца на пода в малкия апартамент на брат си, ползва безплатен интернет в мола, но въпреки това не се отказва. Но да се върнем на Мауи и 2012 г. Тай е известен инвеститор и голям почитател на кайтборда. Той среща Мелани Пъркинс на събитие в Пърт и остава впечатлен от презентацията й. Затова решава да я покани на мероприятието, за да има възможност да презентира Canva на по-широк кръг от инвеститори и предприемачи. Пъркинс вижда в това отлична възможност да се сдобие с така нужните пари за развитието на проекта си. За да впечатли повече домакините, тя решава да взема уроци по кайтборд, което в крайна сметка й носи милиони по сметката на компанията. Пъркинс успява да набере общо 3 млн. долара от холивудските звезди Оуен Уилсън, Ууди Харелсън, както и от самия Бил Тай. След това набирането на капитал става по-лесно от всякога. Инвеститорите идват до Австралия, за да участват в следващия кръг на финансиране, който приключва през октомври 2015 г., вместо Пъркинс да пътува до Силициевата долина. В края на миналата година тя успява да набере нови 15 млн. долара, а продуктът вече се ползва от все повече хора по света. „Каквото и да четете или слушате, знайте, че успехът не идва за един ден. Изграждането на една компания отнема време и упорита работа и не всеки, на когото направите презентация, ще инвестира в проекта ви. Отказът е част от този процес“, посочва Пъркинс.

Прочети повече на: http://profit.bg/news/Uspehut-nevinagi-idva-lesno/nid-153440.html

Няма коментари:

Публикуване на коментар