Зукърбърг: Най-големият риск е да не рискуваш
автор: TechNews.bg дата: 17/08/2016 11:48 коментари: 3
Стагнирането и липсата на промени са сигурна гаранция за това, че дадена компания търпи неудачи и не се справя, смята основателят и настоящ шеф на Facebook
Ценни съвети на мениджърите даде преуспелият Марк Зукърбърг в интервю за Y Combinator. Според основателя и настоящ CEO на Facebook, най-големият риск, който може да поеме човек, е въобще да не рискува.
Всъщност, това е съвет, който самият Марк Зукърбърг е получил от свой колега – члена на борда на директорите Питър Тил. „В свят, който се променя толкова бързо, най-големият риск, който можем да поемем, е да не предприемаме никакви рискове”, били думите на Тил.
Стагнирането и липсата на промени са гаранция за това, че дадена компания търпи неудачи и не се справя, добавя Зукърбърг. Но мениджърите не бива да мислят, че трябва често да правят големи промени в продуктите. Това би било сигнал, че изпълнителният директор не може да мисли напред, да се вслушва в мнението на общността и да развива постепенно компанията.
„Когато вършите добре своята работа, не е нужно да предприемате големи и безумни промени”, казва Зукърбърг. Като пример той посочва придобиването на Oculus за $2 млрд. Facebook не е могла да направи по-добър продукт със собствени усилия, признала е тази своя слабост и е направила голямата стъпка, купувайки Oculus.
„Купихме Oculus за повече пари. Гледам така на нещата: ако ние можехме да създадем по-добър продукт със собствени сили, щяхме да го направим. Но това не се случи. Екипът на Oculus е най-талантливият в своята област. Затова имаше смисъл да направим подобна стъпка”, откровен е Зукърбърг.
По неговите думи, работа на изпълнителния директор е да действа така, че да не изпада в положение, в което да взима безумни решения. Разбира се, невъзможно е за продължителен период от време да бъдеш преди всички. Затова по-добре да направиш голяма стъпка, отколкото да не я правиш от гордост и нежелание да признаеш, че не си могъл да създадеш нещо по-добро.
Друг пример, на който се позовава Зукърбърг, е пускането на услугата Stories в Instagram. Тази функция беше желана от общността. Компанията не се уплаши от обвиненията в плагиатство и даде на потребителите това, което искаха
Няма коментари:
Публикуване на коментар