повечето идеи на компанията звучат атрактивни и полезни, не трябва да се забравят и фактите - със своята търсачка Google държи и контролира голяма част от световния интернет трафик и сам определя кое е важно и кое не за потребителите.
„Ние знаем къде си. Ние знаем къде беше. Ние знаем повече или по-малко върху какво мислиш", каза преди време Ерик Шмитд, шефът на Google. За подобна власт шефовете на тайните служби от миналото само могат да мечтаят. Данните, които компанията събира чрез своята търсачка и операционна система за телефони Android й носят милиарди долари
Facebook дори реши да създаде собствени електронни пари и получи затова лиценз от ЕС. Google от своя страна създаде Wallet, услуга, която позволява плащане с мобилен телефон. По този начин компанията има достъп до десетки милиони клиенти и техните банкови данни.
Но представете си какво би станало с финансовия сектор, ако в един момент компанията гигант реши да си направи собствена дебитна/кредитна карта или възможност за отваряне на сметка в евентуална Google банка.
Google като застраховател
Но не само банкерите имат поводи за притеснения. Много от застрахователите разбират, че времената, когато сключваха застраховки със своите клиенти по домовете, са безвъзвратно отминали. Според последни данни от 2012 година 14 процента от застраховките, направени в Германия, са сключени онлайн.Google планира навлизане именно на германския застрахователен пазар. Дали обаче ще създаде сайт за сключване на застраховки или изцяло собствен брокер още не е ясно. С навлизането на Google се променя конкурентната среда, защото за разлика от досегашните конкуренти гигантът държи всички нужни канали за достигане на клиентите, се казва в официално съобщение на един от най-големите застрахователи в Германия - Munich Re.
Няма коментари:
Публикуване на коментар