Във всеки бранш има известна сезонност и периоди на “жътва”. 60% от детските играчки се продават преди Коледа. Милиони телевизори от нови модели – преди следващата олимпиада или световно по футбол. Медиите имат рекордни приходи около избори, а цената на зърното обикновено е най-висока преди жътвата, защото е складирано цяла година, а има и риск градушка да похаби новата реколта. Никой популист обаче не се сеща, че медиите в много периоди са губещи, че през януари не се продава почти нито една играчка, че много т.нар. спекуланти са фалирали заради лош късмет или погрешни решения.
- Според либералната школа всеки може да произвежда, купува и продава стоки, където и когато желае. Като е толкова изгодно да се произвежда агнешко, постройте нова овцеферма и залейте пазара на следващия Великден.
Няма коментари:
Публикуване на коментар