10 случая през годините, в които имаше вероятност Facebook да бъде продаден
Google През лятото на 2004 година Закърбърг и неговите съквартиранти от Харвард наели къща в Пало Алто, Калифорния. Малко след това били посетени от шефове в Google, които искали да си поговорят с тях за бизнеса им и дори, евентуално, да купят компанията. Тази среща не довела до нищо, но през есента на 2007 година въпросът отново бил повдигнат. Тим Армстронг, един от директорите в отдел реклама на Google, убедил борда да предложи на Facebook сделка, в която те да управляват международните реклами на Facebook. Бордът дори одобрил оферта за купуване на Facebook, “ако има смисъл“. До сделка обаче не се стигнало.
MySpace През пролетта на 2005 година Крис ДеУлфе, CEO на MySpace, се среща със Закърбъг, Шон Паркър и Мат Кохлер. Единствената причина Facebook да се съгласят на срещата е, че считат ДеУлфе за „интересен тип“ и искат да разберат повече за MySpace. Закърбъг пита дали MySpace биха купили Facebook за 75 млн. долара. ДеУлфе казва „не“. Година по-късно те се срещат отново. Закърбърг задава същия въпрос, но вече с цена 750 млн. долара, а ДеУлфе отново казва „не“.
През лятото на 2006 година Yahoo предлага 1 млрд. долара за Facebook. Много от инвеститорите във Facebook искат да приемат. Компанията била точно пред пускането на News Feed-а и Закърбърг бил убеден, че стойността й ще се вдигне над 1 млрд. долара. След изключително лоши резултати за второто тримесечие на годината обаче Yahoo намалили цената на 850 млн. долара. При това положение на борда на Facebook били необходими 10 минути, за да откажат офертата. През есента на 2006 година Yahoo отново се свързват с Facebook, като казват, че ще платят 1 млрд. долара или повече. По това време обаче сайтът вече е отворен за всички извън мрежата от студенти (както е било в началото). Регистрациите скачат от 20 000 на ден до 50 000 на ден.
През 2007 година Стив Балмър (CEO на Microsoft) предлага на Закърбърг 15 млрд. долара за Facebook. Той иска да държи Facebook далеч от конкурента му Google. Балмър знаел, че Закърбъг не иска да сдаде контрола над Facebook, затова предлага друг план - Microsoft да купи дял за 15 млрд. долара, като ще има опция на всеки 6 месеца да купува още 5%. Така пълният контрол над компанията ще се сдаде за 5-7 години. Тази сделка не се случва, но Microsoft купува дял от 1.6% за 250 млн. долара. Тази сделка поставя цената на Facebook на 15 млрд. долара.
пише profit.bg
2014 FABEBOOK купува WHATSAPP за 19 милиарда долара
Няма коментари:
Публикуване на коментар