сряда, 2 април 2014 г.

преговори 2014

Какъв е ключа към успеха на Amazon
Business Insider ни предлагат пет стратегии, които Безос е използвал за да изгражди своята империя - Amazon
1. Бъдете като Кръстника: Направете им предложение, на което не могат да откажат
През 2004 година Amazon влиза в двубой с Melville House. Бутиковото издателство на сериозна художествена и нехудожествена литература от Бруклин, Ню Йорк по това време едва навлиза на пазара, когато отношенията им с Amazon се усложняват. Amazon иска от издателството да плати на сайта без да има гаранции, че книгите на издателството ще бъдат продадени. Спорът се разраства и дори е отразен в медиите по молба на собствениците на Melville House. Веднага след това обаче бутонът „Buy” („Купи”) изчезва от страницата на издателството в Amazon. Така на собствениците наMelville House не им остава друг избор освен да платят това, което Amazon изисква от тях.

2. Не давайте информация, освен ако не е абсолютно необходимо
Amazon не казва на Melville House колко книги на издателството са продадени на сайта. И до днес никой не знае, колко броя от Kindle са продали Amazon, нито пък колко служители има в Сиатъл, мястото наречено Area 51, където Kindle екипът работи и където никой не може да отиде, освен ако не е пряко замесен в разработването на продукта.

3. Поддържайте екипите толкова малки, че да можете да ги нахраните само с 2 пици
Безос е известен сред мениджърите със своето правило наречено „Двете пици”. То гласи следното: „Никой екип не трябва да бъде по-голям от броя на хората, които могат да се нахранят с 2 големи пици“. Което означава, че екипите трябва да са от 5 до 7 души, което им позволява да тестват идеите си без голямо разпространяване на информацията, което пък осигурява конфиденциалност. Фактът, че тези екипи са постигнали големи резултати, доказва, че тази стратегия е успешна.

4. Спрете да говорите твърде много
Повсеместното мнение е, че комуникацията трябва да се увеличи в бизнес средите. Не така мисли Джеф Безос. Според него ако екипите комуникират твърде много помежду си, това снижава независимостта им едни от други. По-малкото комуникация предотвратява творческите конфликти, а това е заложено в културата на Amazon.

5. Не спирайте да се състезавате
„В Amazon най-много просперират онези служители, които се състезават с останалите, а това е и водещата причина за бързото разрастване на фирмата”, пише Брад Стоун, автор на книгата "Everything Store", която проследява бързия растеж на Amazon. Но защо? Защото състезанието провокира повече идеи, които обаче трябва да се обсъдят културно и всеки трябва да защити позициите си. А когато някоя идея бъде одобрена всички трябва да ѝ се посветят изцяло докато тя сереализира.

Няма коментари:

Публикуване на коментар