неделя, 11 октомври 2015 г.

реклама 2014

Рекламна битка за телекомитеЕвентуалната смяна на рекламните агенции на Vivacom и "Мобилтел" ще е катализаторът на пазара през 2014г.

В момента на рекламния пазар се случва най-актуалната за 2014 г. интрига и тя изглежда точно по този начин. Vivacom, която е инвестирала най-много в реклама през миналата година (макар и брутно), организира конкурс за смяна на рекламната агенция. Той тече през последните няколко седмици. В него участват пет агенции - настоящата New Moment, reforma, noble graphics и Publicis. Първият кръг вече мина и предстои да видим кой остава до финала.

Какво правят рекламодателите?
Защо казусът на Vivacom и "Мобилтел" има значение? Отговорът се крие в класацията на най-големите рекламодатели за 2013 г. За една година подредбата почти не е помръднала и участниците в топ 10 остават същите. Интересното е, че Vivacom успява да се изстреля до първата позиция - все пак са инвестирали, поне като не включваме отстъпките и бонусите, тройно повече в реклама в сравнение с предни година (от 20 млн. лв. през 2013 г. сумата набъбва до 60 млн. лв. през 2014 г.). Новите имена в топ 50 са само Министерството на транспорта (ръст от 535%), Carrefour (ръст от 169%), Sandoz (ръст от 175%) и "Техномаркет" (ръст от почти 100%). С други думи, най-интересното от финансова гледна точка събитие е обществената поръчка, която побърка всеки телевизионен зрител с повтарянето до откат на фразата: "Ама как бе, младеж, как да го свържа?"


производителите на колбаси "Деликатес Житница", които работят със Saatchi&Saatchi и през изминалата година за първи път пуснаха телевизионна реклама. При всички положения обаче бюджетите на такива рекламодатели засега няма как да крепят целия пазар.

http://www.capital.bg/biznes/media_i_reklama/2014/04/30/2291129_reklamna_bitka_za_telekomite/

Кои са Топ 10 рекламодателите в българския интернет

Най-рекламиращите онлайн браншове са финансовият, телекомуникационният и потребителският


МТЕЛ ,РАЙФАЙЗЕН ,УНИКРЕДИТ ,ДСК ,ВЕТ АТ ХОМЕ ,КРАФТ ,ВИВАКОМ





Няма коментари:

Публикуване на коментар