Как да създадем успешна маркетингова стратегия без Facebook
Миналата година основен елемент във всяка маркетингова стратегия бе създаването на страница във Facebook или Twitter. Според специалисти в сферата, обаче, тази година нещата ще се променят: заради промяна в политиката на Facebook относно продукта Pages (Страници), сега най-разумното нещо за един бранд ще бъде да се върне обратно към информационните бюлетини към блогове, сайтове или имейли.
Досега Facebook страниците работеха като нормален профил: брандовете се регистрираха, събираха почитатели и винаги когато публикуваха нещо, то излизаше и в профилите на тези почитатели. Сега, обаче, Facebook изпраща новите публикации до профилите само при едно условие: ако тази публикация вече е генерирала към себе си значителен трафик. В крайна сметка се получава следният парадокс: за да разпространим някаква публикация, първо тя трябва да стане популярна. Отделен е, разбира се, въпросът, че истинското популяризиране на информация чрез Facebook Pages е възможно само срещу заплащане.
Ето защо, специалистите по маркетинг са на мнение, че е много по-добре да публикуваме директно на почитателите на блога си, без посредничеството на социални мрежи като Facebook или Twitter. Преимуществото на бюлетина, освен това, е, че потребителите могат да го прочетат по-късно, докато във Facebook той ще бъде удавен в потока от нова информация.
Разбира се, брандът ви има нужда от Facebook и Twitter заради огромната им потребителска база. Но целта на вашето присъствие там трябва да бъде привличане на потребители към блога или имейла ви, откъдето вие ще можете да поемете целия контрол върху това каква информация ще получават тези потребители в бъдеще.
digitl.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар