петък, 23 май 2014 г.

КАК ДА ПРОДАВАМ 2014 ЗА 100 милиона годишни продажби

София Аморузо е основател и главен изпълнителен директор на модния сайт за електронна търговия Nasty Gal, който за осем години успява да достигне годишни продажби от над 100 млн. долара, а в момента има повече от 350 служители.

Бях на 22 г. и като повечето 22-годишни, търсех пари за наема и за Starbucks. Ако някой ми беше показал как ще изглежда Nasty Gal в бъдещето през 2014 г., щях да възкликна с отвращение, мислейки си "не, по дяволите, това е прекалено много работа".

Тъй като в началото развивах малка дейност, облсужването на клиентите бе основният ми приоритет. Много хора управляват компаниите си така, сякаш клиентите им са глупаци. Това е грешка. Ако си там просто да им вземеш парите, те го знаят. Ако обаче искрено си загрижен за това, което правиш, те ще ти отвърнат.

Аз познавах моите клиенти и какво харесват, защото аз самата си бях клиент. Вместо да диктувам какво мисля, че клиентите биха купували и носили, аз слушах. Ако купех нещо и на тях не им харесваше, преминавах натам. Вместо да налагам на клиентите моята идея за това какво трябва да представлява, аз им позволявах те да ме водят по пътя. Едно от ключовите неща за това да ръководиш успешна компания е да знаеш как да получаваш безплатна реклама. Правило номер едно? Това е лесно. Просто си вършете добре работата. Благодарение на стайлинга, фотографията и гласа на марката, Nasty Gal беше едно вълнуващо място за пазаруване, но ако нашите клиенти не бяха също толкова доволни, когато държаха един от нашите продукти, тогава въодушевлението умираше в интернет. Не се отнасям с безразличие, когато някой купува нещо от мен. Аз знам, че има милион места, от които хората могат да си купят рокля или чифт обувки, така че искам да съм сигурна, че ако някой купува от Nasty Gal, усеща, че си струва. Ние обличаме момичетата за най-хубавите години от живота им, така че независимо дали ще похарчиш 300 долара или ще пазаруваш от нещата, които са на разпродажба, искам да се чувстваш, сякаш си облечен за един милион долара. Правило номер две: Спазвайте обещанията си. Когато момичетата купуват нещо от Nasty Gal, това, което получават по пощата, е също толкова невероятно като нещото, което са видели онлайн. Така клиентите стават лоялни, връщат се отново и отново и споделят въодушевлението си със своите приятели, че сте в интернет. Това е естествена реклама от уста на уста, която не може да бъде купена. Правило номер три: Давайте на клиентите си нещо, което да споделят. Социалните медии са изградени на споделянето, а Nasty Gal даваше на момичетата нещо невероятно, което да споделят всеки ден. Независимо дали това е цитат или снимка зад кулисите, ние винаги сме работели здраво, за да създаваме най-добрите и завладяващи образи, думи и съдържание за нашите клиенти. В повечето компании човекът, който се грижи за служебния акаунт в Twitter и Facebookь, е далеч от върха на хранителната верига. В Nasty Gal обаче, въпреки че аз невинаги пиша всяко съобщение в Twitter, все още чета всеки коментар. Ако нашите клиенти са недоволни от нещо, аз чувам първа за това. В други компании може да минат месеци преди обратната връзка от клиентите да достигне до главния изпълнителен директор, ако това въобще се случи. Когато Nasty Gal се присъедини към Snapchat, това означаваше, че аз съм се присъединила към Snapchat. Изпратих няколко снимки и нашите клиенти реагираха масово. Няма нищо по-вълнуващо от това да изпращаш лични съобщения на клиент и да видиш какъв ще е отговорът. Наречете ме луда, но аз наистина вярвам, че Nasty Gal е чувство. Въпреки че нашата общност живее на много различни места, точно това чувство обединява нашите клиенти и ни прави много повече от магазин за дрехи.


Прочети повече на: http://profit.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар