петък, 12 юли 2013 г.

Kризата

Kризата в българската икономика се задълбочава. Инфлацията е показател за растеж. А дефлационните процеси показват свито търсене, което кара компаниите да задържат увеличението на цените, да намаляват нормите си на печалба и инвестициите.

През юни на месечна база поевтиняват хранителните продукти и безалкохолните напитки, облеклото и обувките, режийните разходи, здравеопазването, транспорта, съобщенията, горивата. Т.е. дефлационен натиск има върху повечето отрасли в българската икономика.Каква е опасността от дефлацията? Свитото търсене кара бизнеса да намалява продукцията и инвестициите в нови работни места, както и да съкращава служители. Това не само, че води до спад на заетостта, но създава и несигурност сред потребителите, в резултат на което потреблението продължава да намалява. Така бизнесът е принуден да прави нови съкращения.
България има много по-малко високотехнологични предприятия, отколкото ЕС. Според министерството у нас производителите на електроника са три пъти по-малко, тези на автомобилни компоненти и машини - 2 пъти по-малко. За сметка на това в повече са нискотехнологичните производства, както и търговците на дребно. Близо 31%, или около 100 000 български фирми, въртят търговия, която няма висока добавена стойност и голям принос към икономическия растеж. За сравнение делът на този вид дружества в ЕС е 17 на сто, а в развитата промишлено Германия - 16%.

Кое би вървяло 2013 иновативни продукти ,експортно ориентирани ,сайт експортно ориентиран,таргет в чужбина ,причина бедни потребители тук

Няма коментари:

Публикуване на коментар