вторник, 21 юли 2015 г.

КАК СЕ ПЕЧЕЛИ ОТ

ОНЛАЙН МЕДИЯ 


Преди пет години общият трафик на Forbes Media възлизаше на 12 милиона посетители намесец. Днес числото се доближава до 36 милиона посетители, 18 милиона от които през мобилни устройства, предаде VentureBeat.

Марк Хауърд, главният директор по приходите във Forbes Media, разказа за начина, по който е постигнал този растеж заедно с Мат Маршъл, управител на VentureBeat, по време на конференцията MobileBeat.

„Излязохме от глобалната рецесия, чудейки се как да оцелеем. Това, което обаче стана ясно, е че традиционната икономика в журналистиката беше разбита", посочи Хауърд.
Репортерите и редакторите били скъпо платени, а работата им била интензивна. Затова Forbes купила стартъпа True/Slant, който позволявал медията да назначи армия от сътрудници на свободна практика. Те използвали платформата, за да създават собствени акаунти, базирани на WordPress, и да публикуват свои статии. Срещу това получавали малко възнаграждение.

Вместо да плаща за влизания в дадена страница от читатели, които никога не се завръщат в сайта, Forbes стимулирала авторите да привлекат същия читател отново 5 или 10 пъти. Пишещите могли да използват социалните платформи, за да достигнат до повече читатели.

Днес медията има 1 500 сътрудници на свободна практика, които публикуват между 300 и 400 творчески статии на ден. Това е създало голям брой резултати за съдържанието на Forbes при оптимизация за търсачки, което пък дава страхотна позиция на медията в резултатите от търсене в Google.

Всъщност 60 % от трафика от статии идва от търсенето. Платформата работи добре и на мобилни устройства. Медията успява да привлече лоялни читатели, защото авторите на свободна практика са мотивирани да създават качествени статии.

„Стратегията беше фокусирана върху Google", обясни Марк Хауърд. Днес около 70 % от приходите на Forbes идват от цифровите носители на изданието източници, а 10 % от тях се падат на мобилните устройства. Но макар мобилният трафик да е 50 % от общия, приходите оттам са едва около 10%. Компанията вярва, че постига напредък в намаляването на разликата между мобилния трафик и приходите от него.

Няма коментари:

Публикуване на коментар