понеделник, 25 август 2014 г.

game 2014

Империя онлайн" е един от малкото примери за "саможиво предприемачество" в България. Това са компании, които са започнали от нулата и без почти никаква външна помощ – било под формата на инвеститори, инкубатори, start up акселератори, и са се наложили на световния пазар. В случая с българския гейм разработчик успехът идва и с малко доза късмет.

Според единия съосновател Доброслав Димитров те хващат "последния влак", в който екип от двама души може да създаде онлайн игра. 


"Империя онлайн" започва буквално с екип от двама души, който впоследствие се разраства няколко пъти. През 2012 г. компанията разполага с 55 служители, година по-късно – със 118, а в момента в нея работят 185. Гейм разработчикът за поредна година отчита силен ръст на приходите от 9.3 млн. лв. за 2012 г. на 10.5 млн. лв. през миналата. 

Двама души с идеи и много ентусиазъм

Работата по проекта започва през 2005 г. от Доброслав Димитров и Мони Дочев. Двамата искат да създадат игра, която да е направена както те я виждат или, с други думи – да осъществят мечтата на всеки геймър. Дочев е програмистът, докато Димитров е дизайнерът и основоположник на правилата на заглавието. Първата версия на играта Imperia Online излиза през октомври 2005 г. Първоначалната инвестиция е около 1500 лв. – 1200 са за компютър, на който се хоства играта и който носи името "сървър", както и още около 200 - 300 лв. за дизайн на сайта. Това са и единствените пари, които двамата дават в компанията, цялото развитие след това идва от самофинансиране. Така фирмата не е разчитала, нито разчита на кредит или на външен инвеститор, практика, която се спазва и до момента.


Доброслав Димитров, съосновател на "Империя онлайн":

Фокусът върху основната ни дейност ни осигури растеж

Как развихте бизнес модела си?

- В началото смятахме, че ще можем да успеем само с реклама. Тогава моделът, който ползваме сега – т.нар. Free to Play, или Freemium (който разчита на безплатен достъп до цялата игра, но позволява да се плаща за определени удобства, без да се нарушава балансът – бел. ред.), беше екзотичен. За известно време идваха някакви приходи от реклама. Моделът е неработещ, защото придобиването на един потребител е много скъпо. Конкуренцията е жестока и отделно рекламите свалят качеството на сайта. Но постепенно се ориентирахме към предоставянето на улеснения, които да се заплащат – първоначално това бяха допълнителни бързи бутони към интерфейса. В момента най-популярният продукт, който се купува, е "време". Има една реклама, в която показват спирка на градския транспорт и човек, който чака автобуса в пороен дъжд. Появява се надпис, който гласи: "Вие бихте ли платили 10 цента да дойде рейсът веднага?"


Колко от играчите плащат и колко ползват Imperia Online безплатно?

- При този модел около 10% от потребителите на играта плащат. Това е добре, защото примерно при заглавията за социални мрежи като Farmville и т.н. по-малко от 1% от геймърите заплащат за допълнителни екстри.  


пише капитал

преди година беларуска фирма стартира от нулата и печели милиони ,така че никога не е късно за старт ,ако ти е хубав продукта , има и доста фалирали игри 
Белоруският собственик и издател на "Светът на Танкове" е реализирал  287 милиона щатски долара приходи през 2012 г. - за сравнение Grand Theft Auto V приход за първите 72 часа от  първите си няколко дни на пазара 2013 г ,  €740 хил долара.  

бизнес 2013 ,видео игри

Няма коментари:

Публикуване на коментар