ситото за дистрибуторите е по две линии: от една страна, какви обороти правят и какъв е достъпът им до пазара, и от друга, имат ли електронни системи за наблюдение на продажбите във всеки момент", обясни един от търговците.
Що се отнася до т.нар. ключови клиенти като големите търговски вериги - те се зареждат директно от "Винпром Пещера" до собствените им логистични складове. Същото важи за някои от специализираните вериги, като "Аванти" например.
Отстъпката, която получава търговецът на едро от "Винпром Пещера", е масово 6% от определена цена - неособено висока на фона на тези от други български производители, които дават например 10%, но пък обяснимо, предвид доста силните продажби на пещерския асортимент. По-нататък по веригата доставчикът прехвърля част от отстъпката си на обектите на дребно, които пък добавят и своя надценка. Например ако бутилка ракия "Пещерска гроздова" струва на едро с доставка на място между 7.33 и 7.42 (в различни градове), крайната й цена в магазините е между ... и 8.60 (ако не броим 7.53 в "Аванти" например). И тук, както и при останалите вносители и производители, има стройни системи от допълнителни бонусни системи на база реализирани обороти.
Основатели на компанията са Антон Щерев и Атанас Петров. В момента тя е собственост официално на три дружества с офшорни регистрации, но на пазара е известно, че продължава да се контролира от двамата.
Няма коментари:
Публикуване на коментар