За малките и средните предприятия, недостигът на клиенти, а не недостигът на кредити е основен проблем. А недостигът на клиенти се дължи на това, че бумът на кредитирането преди кризата е оставил много от домакинствата свръхзадлъжнели.
От края на 90-те години на XX век, японската банкова система предлагаше заеми за фирмите при почти нулеви лихвени проценти. Но, вместо да заемат, за да инвестират, предприемачите ограничаваха инвестициите, за да плащат дълговете си, което доведе до две десетилетия на стагнация и дефлация.
2014 депресия- колапс на потреблението на домакинствата и консумацията е паднала с най-много там, където сривът на цените на имотите е довел до най-големи загуби на нетно богатство. Това са и регионите, в които фирмите са предприели най-агресивни съкращения на работни места.
Няма коментари:
Публикуване на коментар