вторник, 15 септември 2015 г.

2015

как се тръгва към пропастта 
за известен период продажбите спадат с 80 %
този известен период става постоянен и с години
спад пазарен дял  от 50% на 5 % - това означава че всеки 100 лв дадени за пазар от 50 % става 5%
увеличаване на кредитна задлъжнялост
невъзможност за реновиране на помещенията
спад на интереса към кварталните магазини за сметка на веригите 
заплати ,консумативи ,осигуровки
трайна тенденция нарастване на конкуренцията  в магазини  за търговия на дребно
предприетите мерки увеличаване на работното време ,увеличаване на предлагания асортименти и б---и  не дават нужния резултата ,продажбите са слаби.
Спад на работната заплата.
     


Български пощи летят към пропастта  
Бг пощи  стигнаха дъното по прждажби на услуги.
Националният оператор започва да губи пазарен дял дълго преди кризата, а приходите му достигат своя пик през 2008 година.

Предприетите до 2014 г. мерки за свиване на персонала и разширяване на обхвата на предоставяните услуги се оказват недостатъчни, поради което традиционният пощенски оператор заема една все по-малка част от пазара на пощенски услуги.

ПАЗАРЕН ДЯЛ НА „БЪЛГАРСКИ ПОЩИ" ЕАД 

В периода между 2004 и 2014 г. пазарният дял на „Български пощи" ЕАД се свива от 50% на 17%. Това означава, че ако през 2004 г. 50 ст. от всеки 1 лв. даден за пощенски услуги е минавал през "Български пощи", сега това се случва с едва 17 стотинки. Сред основните причини за това са:

Спад на интереса към традиционните пощенски услуги, влизащи в обхвата на универсалната пощенска услуга (УПУ [1]). Информационните технологии в голяма степен представляват директна конкуренция на някои от традиционните пощенските услуги, като например кореспондентските пратки.

Трайна тенденция на нарастване на броя на участниците на пощенския пазар и невъзможност на Български пощи да се справи с конкуренцията, особено в сектора на неуниверсалните пощенски услуги (НПУ).

Основната част от приходите от пощенски услуги през 2014 г. (около 80%) се формират при неуниверсалните пощенски услуги, където делът на Български пощи през 2014 г. е едва 4%. Най-голям е интересът към куриерските услуги, които по данни на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) формират около 65% от целия пазар на пощенски услуги.

ПАЗАРЕН ДЯЛ НА „БЪЛГАРСКИ ПОЩИ" ЕАД ПРИ УНИВЕРСАЛНИТЕ ПОЩЕНСКИ УСЛУГИ

Преди 2011 г. Български пощи е своеобразен монополист в сферата на универсалните пощенски услуги. В последвалия период (2012-2014) нещата се променят, като през миналата година „Еконт Експрес" ООД вече държи 30% от пазара на универсалните услуги при едва 5% две години по-рано.

Според редица експерти от сектора „Български пощи" ЕАД губи битката със своите конкуренти най-вече в големите градове.

РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ 

В периода между 2006 и 2014 г. броят на служителите в „Български пощи" ЕАД спада от 14 768 до 10 794 (или с 27%). Въпреки това разходите за заплати и осигуровки през 2014 г. са равни на 66,5% от приходите от дейността на компанията. За сравнение, през годината преди либерализирането на пазара на пощенски услуги (2010 г.), те формират 62,0% от приходите, а през 2006 г. - едва 56,7%.

Въпреки че за периода 2006-2014 г. средната заплата на служителите се увеличава от 327 на 551 лв., основната причина за упорито високите разходи за заплати лежи по-скоро в ниските приходи на компанията. През 2006 г. общите приходите от дейността се равняват на 135,5 млн. лв., а през 2014 г. - на едва 129,3 млн. лв.

Няма коментари:

Публикуване на коментар