неделя, 10 май 2015 г.

ЗАЕМ 2015

Стоян Александров: Раздал съм милиони кредити срещу лихва! От мои лични пари! Това не е незаконно!
- Който твърди, че пращам мутри на длъжниците си, трябва да го докаже!

- Цитирам: „Проверка на вестника показа, че лихварската дейност на Стоян Александров е изцяло незаконна“...
- В какъв смисъл незаконна?!

- В смисъл, че в закона за кредитните институции изрично е записано, че никое физическо лице няма право да осъществява кредитна дейност „по занятие“?
- Точно така. Само че има две неща, които не са взети под внимание. Да осъществяваш кредитна дейност означава да набираш ресурс от трети лица, като предоставяш този ресурс като кредит. Когато обаче предоставяш свои пари, това вече не е кредитна дейност. Закона за задълженията и договорите не ограничава никого - нито физическо, нито юридическо лице, да инвестира собствените си средства в каквато форма поиска, в това число и предоставяне на кредити. Ето тук е голямата спекулация! Значи, ако аз от някъде привличам чужди пари и ги давам за кредити, тогава може да се каже, че дейността ми е нерегламентирана. Но в случая аз боравя с мои пари, на които съм платил данъците, и ги давам във вид на заем. Това не е забранено!

- А как мога да определя лихвата, която ще взимам?
- Договаряте се с хората. Всички се договарят. Правите си договор, обезпечение. Ако кредитът трябва да бъде обезпечен с ипотека или залог, се издава Запис на заповед. Възникналите спорове след това се решават в съда.

- За да дам пари назаем на някого, трябва да съм абсолютно сигурна, че той ще ми ги върне...
- Защо?! Той може да заложи обект – имот, примерно! Сега … аз 

имам проблеми с двама-трима 

(борчлии – бел. автора). Те с години не си погасяват заемите. Но имам изпълнителен лист и съдия изпълнител им продава имотите на търг. Относно тези заеми едно лице навсякъде тръби в прокуратурата, в следствие, в данъчни, като се жалва. Но хората си проверяват нещата. Лошото е, че този човек няма нищо и дори да го осъдиш, няма какво да му вземеш. 

Пак ви казвам. Нека се намери поне един човек, който ми е дал пари, за да ги дам на кредит! Ако се намери такъв, то тогава може да се твърди, че съм извършвал нерегламентирана банкова дейност. А дали съм дал на кредит 2, 3, 5 или 10 милиона - няма никакво значение, защото аз съм ги заработил тези пари, декларирал съм ги, платил съм си данъците. Няма никакъв проблем.

- Атакуват ви, като припомнят, че само юридическите лица могат да получат съответния лиценз, за да раздават заеми...?
- Аз си имам юридическо лице! Толкова голям глупак ли съм, че да не знам това?! Аз имам фирма, която е финансова институция. С тази фирма имам право да привличам ресурс. Но и в нея работя само със собствен капитал. 40 години се занимавам с финанси и банково дело. Аз ли не знам кое е регламентирана и нерегламентирана банкова дейност?! И ако е забранена дейността, която извършвам, нима не мога да намеря форма, чрез която да я узаконя, примерно?! Нали?! 


 Твърдят, че Николай Попов е ваш „придворен съдия изпълнител” в тази „война“...?
- Има още един съдия изпълнител, който „тормози“ Илиев. Ренета Минчева се казва. Тя е представител на банки, на които Илиев дължи пари. Ако наистина желаете да правите журналистическо разследване по случая, попитайте господина дали в последните години си е плащал кредитите на банките... Същото това лице преди години си купи хеликоптер. Ходеше от София до Банско с него, като в същото време не си връщаше кредитите на хората и на банките. Взимаше кредити, купуваше и продаваше недвижими имоти.

- И сега го е закършил, казвате...?
- Отвсякъде! Банки, лизингови компании го търсят. Движеше се с една дама, която му уреждаше част от кредитите. Те бяха цяла шайка срещу мен. Предполагам, че от тях е сигналът.

- На каква възраст е потъналият в борчове кадър на ДС Ивайло Илиев?
- Някъде към 60-годишен трябва да е, не мога да кажа с точност. Над 10 години се занимава с недвижими имоти - продава-купува… Работеше по грандиозни проекти. Но доста закъса и отвсякъде кредиторите го подгониха. И той сега пише жалба след жалба до всички инстанции срещу мен, срещу съдия-изпълнители... По повод този случай започнаха да твърдят, че в съда работят мои хора. А аз не познавам никого в съдебната система.

Всеки един кредит, които се дава, трябва да се декларира в данъчната декларация. Аз съм се стремял да декларирам дадените от мен кредити. Кредитополучателят също трябва да декларира получения кредит. Направете справка дали той е декларирал получените от мен кредити. Защото той има кредит от мен като физическо лице, но има и кредит от финансовата ми институция.

- Защо се обърна към вас този човек?
- Доведоха ми го същите тези хора, които сега се жалват от мен. Те знаеха, че аз отпускам кредити. Той ги обезпечи с ипотеки. И докато аз не си исках кредита, бях добър. В момента, в който си извадих изпълнителния лист и съдия изпълнител даде на публична продан имотите му, станах лош. И той започна да се жали, да занимава всички институции - то не беше прокуратура, не беше следствие, не беше полиция!... И асоциация си е позволил да създаде!

- На каква стойност са кредитите, които сте дал на господина?

- 300 000 лева. Но той има кредити и от други банки! Толкова го е закършил, че всички кредитори ипотекираха имотите му в моя полза. Търпях го, чаках го, но кредитори блокираха всичките му имоти. Аз съм първи по ред ипотека. Бях принуден да извадя изпълнителен лист, защото утре, като ги извадят на продан имотите му, мен ще качат да ги взема. Пръв мен ще викат.


Няма коментари:

Публикуване на коментар