В същия период, някъде през 1998 г., се ражда и една малка технологична компания, основана от двама никому неизвестни студенти – Лари Пейдж и Сергей Брин. Името й е Google и нейната цел е да помогне на обикновените хора да се ориентират в нарастващия океан от онлайн информация, без да притежават технологични познания. Ако трябва да сме прецизни обаче, трябва да кажем, че компанията на Пейдж и Брин дори не попада в групата на първите интернет търсачки. Преди нея съществуват услуги като yahoo, altavista, excite, hotbot и т.н., които се опитват да правят същото, но с "малката" разлика, че смесват резултатите от търсенето с линкове към сайтовете на своите рекламодатели. Google от своя страна предлага честна сделка – сайтове, максимално адекватни на зададените думи от едната страна на екрана и контекстуална реклама, също базирана на търсенето, от друга. Резултатът от всичко това е, че Пейдж и Брин буквално помитат всички конкуренти, въпреки че се изправят срещу фирми, имащи зад гърба си многомилионни инвестиции.
капитал
гугъл правят революция по съвсем друга причина - те търсят из интернета , докато другите търсачки тогава са всъщност директории и търсят единствено из собствените си списъци със сайтове. За това и гугъл дава толкова по-добри резултати и хората бързо се ориентират.Робот обикаля сайтовете по света и извежда информация с търсените думи
Няма коментари:
Публикуване на коментар