четвъртък, 11 декември 2014 г.

КИТАЙСКИ ВНОС 2014

ПРИ ПО ГОЛЯМА ПОРЪЧКА ОТ КИТАЙ ,ОЧАКВАЙ ПРОБЛЕМИ С МИТНИЦА АКО ТЕ УСЕТЯТ ,ИМА ГЛОБИ ОТ 500 ДО 5 БОНА-Какво става ако митницата се запънат, че е занижена цената? - Нищо ужасно ако имате нерви като корабни въжета.--Какво да се направи за да си получим стоката от пощата? Нищо. Ако е над 30лв има ДДС. Това е. Другото е риск, който както казах не си струва нервите за 5-20лв. Минавал съм митница за това, че долара е мръднал и пратката по курса излиза 30,08лв, а под 30лв не се минава митница.

ПОВЕЧЕ 

ЗА ФИРМА
Поръчка от китай ще имам проблеми с митниците
Да споделя малко опит с митниците и се надявам да отговоря по този начин на няколкото зададени въпроса по-горе.
1. Китаеца занижава стойността - Да, така е, защото те плащат експортни мита. За мен е проблем, защото минава през фирма и подобни китайски номера не ми помагат, дори ми пречат. Ако той занижи цената веднага лъсва разлика между обявената от него стойност и платеното от мен. Без значение ТТ, Пейпал и тн. А това дава повод на митничаря да те размотава. 
За да нямам този проблем си искам първо проформа, плащам и след това искам фактура, която одобрявам и връщам на китаеца. Така си пестя нерви, а по този начин съм процедирал с пратки от по $100, а и на по-сериозни суми.
2. Какво става ако митницата се запънат, че е занижена цената? - Нищо ужасно ако имате нерви като корабни въжета. В противен случай имат отдел, който се занимава с остойностяване, както и отдел физически контрол. Минавал съм от там (физически контрол) и без причина - просто рискова дестинация (Китай) и 2-та часа нерви с лелката не бяха сред най-забавните.
3. Как доказвате сума на плащането? - Лесно. От банково извлечение, суифт, до прост принт скрийн от пейпал-а. Аз съм минавал с принтскрийн на moneybookers, при които имаш номер транзакция и сума и нищо повече. Отне 5 мин на митничаря да се съгласи, че България не е света и да, има и такива услуги, в които не се налага да има и пръстов отпечатък за да го признае някой чиновник някъде.
4. Дали върши работа разпечатаното по т.3? Да, върши. Ако нещо съм научил за митниците е, че по-добре да идеш подготвен като за края на света от колкото да ти липсва нещо. Вадя проформата, фактурата, извлечение от банково плащане/пейпал принт скрийн, митническа декларация, бележките за платено ДДС и мито (ако има) и тогава отивам на гише. Работи чудесно. 
Относно счетоводителката - не беше чувала за пейпал, но бе достатъчно да кажа "лицензиран оператор на банкови трансфери" и тя грейна. Плащането си е "по банка" взе си всичко, което остава за мен от митници, като тя единствено си направи извлечение от банковата сметка, с което да се подсигури, че сумата на принтскрийна от пейпал е излязла от банковата сметка на фирмата и сумите съвпадат. Сигурен съм, че е ок за пред НАП, защото минавах пълна ревизия по-късно за да регистрирам по ДДС и проблем нямаше.
5. Къде се плащат ДДС и мита? На митницата винаги има клон на банка. В Пловдив мисля, че са дори 3. Банка-гише-пари. Това е схемата.
6. Какво да се направи за да си получим стоката от пощата? Нищо. Ако е над 30лв има ДДС. Това е. Другото е риск, който както казах не си струва нервите за 5-20лв. Минавал съм митница за това, че долара е мръднал и пратката по курса излиза 30,08лв, а под 30лв не се минава митница.


ЗА ФИЗИЧЕСКО ЛИЦЕ
ПОРЪЧКА ДО 30ЛВ И ДО 1 КГ МОЖЕ ПО ПОЩАТА 

ПРИ ПО ГОЛЕМИ ПОРЪЧКИ НАПРИМЕР 31ЛВ - ВЪЗМОЖНИ ПРОБЛЕМИ С МИТНИЦА 

Няма коментари:

Публикуване на коментар