8 умения дават конкурентно предимство в работата
автор: Мария Малцева дата: 15/03/2017 12:41 коментари: 2
Който ги притежава и развива, ще запази мястото си
Всеки трябва да притежава и подобрява няколко ключови умения, за да остане конкурентен на пазара на труда
Осем набора от умения ще са важни за всички, които искат да останат конкурентни на пазара на труда. Това смята един от световните специалисти в областта на подбора на кадри Дейв Нерц, президент на NPAworldwide – глобална мрежа на независимите специалисти по подбора на кадри.
В своя блог Дейв Нерц определя тези осем умения като конкурентно средство за запазване на „работното място“. Специалистът смята, че е важно за човек да ги притежава, ако иска да остане „в бойна готовност“.
Меките умения продължават да са особено важни – това са способностите за междуличностно общуване. Работодателите казват, че тези умения са най-трудни за измерване и определяне, но в същото време са толкова важни, както и тези по специалността. Все повече и повече умението да се работи с хора се явява критично. Ако човек няма меки умения, той не може да се позиционира добре за работа, която изисква екипност и колективно участие.
Твърдите умения са по-измерими и могат да се преподават, съответно да се учат. Това са специфичните познания за дадена професия. Понятието обхваща специализираните знания, като например компютърно програмиране, счетоводство, математика, анализ на данни. Това са високо ценени умения, които отличават специалиста.
Прехвърляемите умения са друг клас, за който се говори все повече. Това са способности, които се отнасят за много и различни кариерни сфери и могат да се „пренасят“. Често тук се включват меки умения като критично мислене и способност за решаване на проблеми. Занимаващите се с подбор на кадри казват, че ако човек е способен да прехвърля уменията си от една област в друга, или от една индустрия към друга, това е едно от най-ценните предимства и носи огромна добавена стойност.
Налице са общо осем набора от умения, според Дейв Нерц, които всеки трябва да притежава и да подобри през 2017 г., за да остане конкурентен на пазара на труда.
1. Продажби – няма значение какво работи човек, стига по своята същност да е в „режим на продажби“ – да продава своите способности и таланти на фирмата, да продава новите си идеи на прекия си шеф, да продава натрупания интелектуален капитал на новите си работодатели… Това е едно умение, което трябва да се „полира“ и се практикува ежедневно.
2. Маркетинг – маркетингът означава позициониране и промотиране, казва Нерц. Това са умения, които могат значително да повлияят на всичко, което човек прави: от начина, по който подхожда при търсене на работа, до това как се справя с работата, която има. Определено си струват разходите на време и пари за подобряване на уменията в маркетинга.
3. Комуникативност – в тази категория Нерц включва слушането, говоренето, писането, телефонните разговори, електронната поща. Думите имат значение, имат значение и граматиката и пунктуацията. Наред с това ние всички ние трябва да бъдем много добри слушатели. Слушането изисква самообладание и практика. Има един цитат, приписван на Стивън Кови, който гласи: „Повечето хора не слушат с намерението да разберат; те слушат с намерението да отвърнат на удара“. Слушането с цел разбиране е много ценно умение.
4. Управление на времето – всички имаме 24 часа в денонощието, но някои хора успяват да постигнат много повече работа за същите часове, отколкото други. Много е лесно човек да се разсейва по време на работа. Нерц казва, че всички хора трябва да прилагат за себе си строги системи за управление на времето. Ако денят ви се „изплъзва“ по-често, отколкото ви се иска, то може би е време за опреснителен курс по управление на времето.
5. Водене на за преговори – Нерц казва, че всичко опира до преговори, докато някой не каже „не“. Всъщност ние преговаряме във всички области на живота си (независимо дали го осъзнаваме или не), ала повечето от нас никога не са научени как да правят това. Умението за водене на преговори е важно за всички, чиято работа предполага общуване с хора, но особено за тези, на които се налага да общуват с представители на различни култури.
6. Интервюиране – колко често провеждате интервюта? Добре ли се справяте с взаимодействието с други хора? Откъде знаете? Можете ли да оцените обективно човек, бидейки сигурни, че сте му задали правилните въпроси? Това е умение, което се нуждае от много усърдие и работа.
7. ИТ и социални медии – освен ако не работите в много голяма компания, най-вероятно не можете да разчитате на собствен ИТ отдел на ваше разположение. Това означава, че трябва да бъдете наясно с основните компютърни умения като поддръжка, бекъп на файлове, софтуерни инсталации и ъпгрейди, някои базови хардуерни познания. На всичкото отгоре владеенето на основните офис-софтуери вече се счита за минимум. Не бива да се пренебрегват и социалните медии – трябва да се разбере какви са, кои от тях носят най-много полза за дадения бизнес. За мнозина последното не звучи като „важни умения“, но всъщност те са пряко свързани с продуктивността и ефективността.
8. Индустриална експертиза – ако човек е специалист в определен отрасъл, професия или ниша, дълбочината на знанията му трябва да е наистина сериозна. Може да нямате опит във всяка една от специалностите, с които работата ви има допирни точки, но трябва да сте наясно с основните неща за всяка – например ако става дума за фирма за софтуерен инженеринг, то добрият специалист там трябва да познава основните развойни инструменти, технологии, терминология.
Няма коментари:
Публикуване на коментар