петък, 10 април 2015 г.

ТРОЛ 2015

ТРОЛ хората, които се занимават професионално с коментиране.

Марат Буркхард решава да започне работа в "Интернет изследвания", воден донякъде от авантюризъм.

Той минава "литературната цедка", като в началото от него се иска да напише неутрален текст - в неговия случай "за" или "против" вегетарианството.

След това му поставят задачи, които са по-близо до политиката: например какво мисли за хуманитарните конвои в Донецк. На Буркхард му се налага да скрие своите възгледи, защото той, както твъди, е с прозападно мислене.

"За своите възгледи аз не написах нищо, защото нямаше да ме вземат на работа, щяха директно да ме прогонят. Там има постоянен идеологически контрол върху нещата, които се пишат", казва Марат.

Има и отдел за новини, както и място, където се изработват всякакви картинки с текст под тях - известни в интернет като "демотиватори". Има и видео отдел, но той самият не е влизал там, тъй като комуникацията между отделите не е желателна.

В неговия отдел работят 20 човека, а основната им задача е да се коментират постове в обществените сайтове и портали на градовете в Русия.

Работата им достига до 35 провинциални форума, поддържани от специални хора, които пишат новини. Задачата на "троловете" е да коментират отдолу.

Коментира се по следния начин: разделят се "троловете" на тройка и се действа на схемата: злодей, картинка, линк.

"Злодеят" не е съгласен с това, което е написано в новината.

Той има функцията да ругае властта, така че да изглежда всичко съвсем естествено. Останалите двама встъпват в дискусия с него - "не сте прав, всичко, написано тук е напълно вярно". Единият от троловете трябва да добави към коментара си картинка, която подхожда по смисъл, а другият - линк към нещата, които намира за верни. Коментарите са длъжни да бъдат в обем не по-малък от 200 знака.

"Така нашата тройка се подвизава из цялата страна, по всички форуми, от Калининград до Владивосток, поддържаме живот в тези форуми, все едно "комуникираме" един с друг".

Основното е да се използват посочени предварително ключови думи, които да попадат в търсачките.

На "троловете" се задават по поне пет ключови думи и изрази, например, "министерство на отбраната" или "руска армия".

При всеки коментар е необходимо да бъдат използвани тези ключови дума, при това - без да бъдат спрегнати, което е доста трудно занимание - особено при падежен език като руския.

Като пример, Буркхард посочва да се разработи идеята "Присъствие на войските на НАТО в състава на украинските сили".

Ключовите думи са "украински новини", "русия и Украйна", "война в Украйна", "украинска политика", "Украйна НАТО", "НАТО", "ЧВК (Частна военна компания)".

Блогърът разказва, че има и отдел, който пише на украински език, както и отдел, който коментира и пише на английски и "бомбардира" големи сайтове като CNN или BBC.

"По социалните мрежи работят други хора. За Facebook има предназначени 40 кабинета, в които седят по 20 човека, всеки със свои задачи. Те пишат по цял ден на всякакви теми - не е важно дали хвалят или ругаят, важно е да се поставя ключова дума и таг", свидетелства Буркхард.

http://www.webcafe.bg/id_1607254339_Ruskata_kovachnitsa_za_trolove_otvatre

Няма коментари:

Публикуване на коментар