неделя, 4 август 2013 г.

КАК СЕ СТАВА ТЕХНОЛОГИЧЕН ЛИДЕР

Как Естония се превърна в технологичен лидер
През 2005 г. естонците и местните дружества реализират продажби за 2.6 млрд. долара през Skype и eBay,през 2013 приходите през Skype са 11 милиарда .Като се има предвид малкият вътрешен пазар на страната 1.3 милиона жители ,фирмите минават отлайн , стартиращите фирми са принудени да мислят глобално и да продават на целия свят. Техните клиенти са разпръснати навсякъде  и са предимно чужди клиенти.

подобен бизнес модел --места за продажба еbay uk,fr,de,usa,com и др ,има такси за публикуване и продажба ,ако не се продаде стоката таксата за публикуване 15 долара си я плащате   

По времето, когато Естония възвърна своята независимост през 1991 г., след разпадането на Съветския съюз, по-малко от половината от населението разполагаше с телефонен пост
Нейните 1.3 млн. жители плащат за паркоместа с мобилните си телефони, а техните  здравни данни се съхраняват в цифров облак. Около 95% от данъчните декларации се подават онлайн.
Основата е поставенa през 1992 г., когато Март Лаар, премиер на Естония по това  време въвежда плосък данък върху доходите, освобождава търговията и привлича чуждестранни капитали с приватизация.

Новите фирми могат да бъдат регистрирани плавно и без забавяния, което е важен стимул за технологичните предприемачи.
Остарялата инфраструктура, наследство от съветската епоха е модернизирана изцяло. Когато Финландия решава да въведе масова цифровизация на комуникациите, тя предлага на Естония своите архаични аналогови централи. Естонците обаче отказват на пръв поглед изгодната оферта и вместо това самите те инвестират в цифровизация.
С национален проект класните стаи са оборудвани с компютри и от 1998 г. всички естонски училища имат достъп до интернет.

Промените не спират дотук. През 2000 г., когато правителството обявява, че достъпът до глобалната мрежа е неотменно човешко право, почти цялата територия на Естония вече е покрита с безплатни Wi Fi точки.

Въвеждането на електронното правителство води до промени в частния сектор. Конкуренцията кара всички компании да минат в онлайн режим.
През 2005 г. естонците и местните дружества реализират продажби за 2.6 млрд. долара през Skype и eBay.Като се има предвид малкият вътрешен пазар на страната, стартиращите фирми са принудени да мислят глобално. Техните клиенти са разпръснати из целия свят.

Няма коментари:

Публикуване на коментар