От Шарапова до Sugarpova: производство на бомбони -Сладкото изкушение се предлага от миналия август в САЩ, а по света са продадени около 1 млн. пакета. Всеки струва по $ 5,99, от които Мария взема по $ 1,1, или с други думи $ 1,1 млн. печалба за рускинята! Тя вложи половин милион долара в новия си бизнес, така че вече е напред със сметките.
Повече от три месеца сред като звездата на световния тенис Мария Шарапова се захвана и със сладкарски бизнес, бонбонките с нейната марка Sugarpova ще се появят и в Русия. До момента шоколадовият бранд се предлагаше в американските магазини Macy и Henry Bendel, в световната верига за сладкарски продукти It`Sugar, в британските супермаркети Selfridges, във веригата Colette в Париж, а също така и в австралийските хипермаркети David Jones.
Сега бонбоните на Шарапова вече могат да се намерят и в Русия, но за жалост на тамошните ценители, те се продават по световни цени. Една опаковка от 142 грама върви по 175 рубли, което е около 5-6 долара. Припомняме, че бонбоните на Маша бяха представени през декември на бляскава премиера в Ню Йорк. Според запознати за изминалото време рускинята вече си е върнала направените за производството инвестиции от половин милион долара.
Спонсорите Сега Шарапова има седем спонсора:Nike, Cole Haan, TAG Heuer, Head, Samsung, Evian и Porsche. Значителна част от постъпленията идват от рекордния в женския тенис контракт с Nike – през 2010 г. той бе продължен за осем години, на стойност 70 милиона долара. Част от тези пари прибира агенцията IMG, на която Шарапова донесе 3.5 милиона долара през тази година. Айзенбад не разкрива колко е неговата комисионна, но според източник на Forbes е обичайно агентите да прибират 15% от доходите от реклама.
В края на 2011 г. в компанията е регистрирана Sugarpova LLC, замислена като семеен бизнес. В нея няма дял нито Рубин, който става консултант на марката, нито Айзенбад, който я управлява. Неин директор се води майката на Мария - Елена Шарапова. По съвет на Рубин производството е поверено на испанска фабрика Fini. Предвид плътния график на Мария, Айзенбад решава, че най-ефективно ще е да използва за презентации времето непосредствено преди турнирите. Така за 2013 г. се очаква, че продажбите ще достигнат 1.5 милиона пакета - значително повече, отколкото се предвиждаше в началото на годината. Предвид че Шарапова печели 1.1 долара на всяко пакетче, означава ли това, че тя ще спечели над 1 милион долара само за година? Според Мария – не точно, тъй като разходите също растат.
Няма коментари:
Публикуване на коментар