Малките, новосъздадени бизнеси, нямат тази опора на старите клиенти и не биха могли да инвестират агресивно в привличане на нови клиенти. Ето защо, за да оцелеят, те трябва ден и нощ да се борят за всеки един клиент.
Някои специалисти определят като особено притеснително, ако 70% от клиентите ви не се върнат в офиса в рамките на следващите 90 дни. Точно там се отваря поле за изява на маркетинг мениджърите, които трябва да направят така, че този процент да намалява, за да може бизнесът да оцелее. А това става с иновации и специален подход към клиентите, от чийто ръст и темп на увеличение зависи бъдещето пред бизнеса днес.
В бързо променящата се среда, в която стартът компании успяват да изтласкат от пазара мастодонти, благодарение на новите технологии, потребителят започва да става още по-скъп. Измамно е когато компаниите решат, че са достигнали до "достатъчно" клиенти и спрат да се борят за нови с конкурентите си. Такова понятие като достатъчно клиенти не бива да се изговаря в нито една компания, която възнамерява да продължи да съществува на хоризонта. За това на стандартния въпрос: "Колко клиенти са ви нужни, за да пробиете?" успешният мениджър отговаря: "Поне още един!
Няма коментари:
Публикуване на коментар