неделя, 6 януари 2013 г.
Ричард Брансън
бизнес идеи 2012
Само с бизнес може да разгърнеш таланта и креативноста си и да постигнеш успех ,с работа за компания или държавна фирма не може да разгърнеш потенциала си ,може но трябва да си близко до властта и винаги твоята фирма да печели повечето обществени поръчки
Няколко световни класации показват кои фирми и как успяват да растат и през трудни години
Магнатът Ричард Брансън, чиято компания Virgin е основен спонсор на класацията, я нарича "най-точният барометър" за британския бизнес. Според него трудните икономически времена са най-подходящият период за растеж и точно тогава се познават победителите. В топ 100 за 2012 г. има както най-различни фирми: онлайн търговци, верига фитнес зали, ресторанти, спа услуги, но и производители на соларни панели, вятърни турбини, пивовари и др. Особеното при тези фирми е, че повечето (над 80%) са мажоритарна собственост на един предприемач и едва три от всичките 100 участници са набирали външно финансиране през последната една година. Останалите са използвали собствени средства. Не случайно лидерът е "сериен" предприемач - Стив Бенет е един от участниците в една от първите Fast Track 100 класации през 1997 г. и благодарение на набраните средства от предишния си бизнес сега е номер едно с фирмата си за продажба на скъпоценни камъни
Най-иновативна компания
Според Fast Company Apple e най-големият иноватор в корпоративния свят, защото всички следят какво ще е следващата технологична стъпка на гиганта от Купертино. Групата направи немалко грешки през 2012 г. Apple Maps беше тотален провал, заради който за първи път последва извинение към потребителите от страна на изпълнителния директор Тим Кук. Страхотни критики имаше и към условията на работа в китайските заводи на подизпълнителите. Кук обеща промени. Siri така и не достигна пълния си потенциал като услуга за гласови команди, но принуди Google и Amazon да инвестират много пари в конкурентни технологии, за да не изостанат. Истината е, че Apple продължава да е тоталният хегемон в безжичните технологии. iPhone държи над 48% от американския пазар на смартфони, а iPad е най-продаваният таблет в света въпреки многобройните си конкуренти. Немалко наблюдатели се съмняват в умението на Кук да е достоен заместник на Стив Джобс. Но същевременно очакват да видят каква ще е следващата джаджа на "ябълката".
Най-бързо растящата
Макар и словосъчетанието "автопроизводител от Силициевата долина" да звучи леко не намясто, Tesla успя да се докаже именно като такъв. Компанията постигна огромен напредък през 2012 г., като успешно пусна на пазара Model S, първия премиум електрически седан. Списъкът от чакащи клиенти е запълнен за година напред, като предварителните заявки за поръчки бяха за 11 хил. автомобила, което е повече от годишните продажби на всички електрически автомобили в Европа. След време се предвижда да бъдат сглобявани по 20 хил. коли годишно. През миналата година групата създаде 2000 работни места в САЩ. Тя ще доставя акумулаторни батерии и компоненти на Daimler, Mercedes и Toyota. За последните пет години приходите й са скочили с над 279 000% до 204 млн. долара. Изпълнителният директор на Tesla Елън Муск обяви амбициите си компанията му да остане независим автопроизводител, който след време да има масова продукция на електрически автомобили на достъпна цена.
Добра в рецесия
"Серийният" предприемач Стив Бенет натрупва пари от фирмата си за търговия със софтуер Software Warehouse, която също е участник в класацията Fast Track 100 в края на 90-те години. В началото на ХХI век я продава за 37 млн. лири на ритейл гиганта Great Universal Stores и започва да търси други инвестиционни възможности. През 2004 г. създава със съпругата си Gems TV, телевизионен канал за продажба на бижута и камъни, който постепенно прераства в групата Genuine Gemstone, излъчваща три 24-часови тв програми за продажба на бижута във Великобритания, Германия и САЩ, както и онлайн магазини. За три години компанията успя да увеличи продажбите си с 245% до 54 млн. лири. Genuine Gemstone развива и благотворителна организация, занимаваща се със строежа на училища в Танзания, Кения и Мадагаскар, откъдето купува част от камъните си. Синът на Бенет Мат е готов да поеме семейния бизнес, след като завърши специализирания Gemological Institute of America.
Най-устойчива
Unilever успя да остане начело в класацията на Climate Counts благодарение на плана си за устойчиво развитие, чиято цел е до 2020 г. да намали екологичния отпечатък на произвежданите продукти с 50% и да осигурява 100% oт нужните земеделски материали от устойчиви източници. Компанията, чиито годишни приходи надхвърлят 46 млрд. евро, претежава над 400 потребителски бранда като Dove, Lipton, Knorr, Axe и Rexona. Unilever участва в консорциум от над 400 компании, които се споразумяха от 2015 г. да спрат използването на хидрофлуорни въглеводороди. Гигантът също така скъса договорите си с компании за палмово олио и инвестира в производителя на биопродукти Solazyme. Постигнатият резултат от 91 точки от 100 възможни е най-високият досега в историята на Climate Counts, като средният на всички участници е 52.1 точки. През миналата година Unilever получи 88 точки.
капитал
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар