Пазарът на факторинг в България достигна близо 1.9 млрд. евро за 2015 г., като повишението спрямо година по-рано е от 12 на сто. Още по-впечатляващо е, че ръстът за последните 4 години е почти от 100%. Какво всъщност представлява факторингът? Това е търговска операция, при която дадена фирма „продава“ своите вземания (по фактури) от клиенти на трето лице в замяна на незабавно плащане, което в общия случай е по-малко от номиналната фактурирана стойност на вземанията.
Икономическият смисъл на операцията е да бъде освободен оборотният капитал на фирмата, „замразен“ във вземания по неплатени фактури с отложено плащане, и да бъде реинвестиран в текущата й дейност.
Ето и кои са основните предимства на факторинга: Конкурентоспособност Подобряване на конкурентоспособността на продавача и увеличаване на неговите продажби. Възможност да предложи на своите купувачи по-изгодни търговски условия, като не излага на риск своя бизнес. Ефективност Намаляване на разходите за счетоводно и административно управление на търговските вземания. Пестене на мениджърско време. Гъвкавост Гъвкава форма на финансиране, в сравнение с конвенционалното банково кредитиране. Генерира се от вземанията на фирмата и нараства с увеличаващия се обем продажби. Развитие Източник на оборотен капитал за финансиране на фирменото развитие.
Прочети повече на: http://profit.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар