петък, 19 септември 2014 г.

2014

Атрактивна цена или реклама - рецепта за пробив 

На пазарa се налагат и стоки, чиито производители инвестират в скъпи и дългосрочни маркетингови стратегии за създаване на търсене и налагане. Обикновено става въпрос за продукти като вино, храни, специфични машини и съоръжения, изискващи следпродажбен сервиз и др Заедно с това успешно се налагат и суровини и материали, при които не е необходима дългосрочна маркетингова стратегия. В това число влизат метални отпадъци, зърнени и бобови храни, злато, нефт, химически съединения, минерални торове. 



Заради спецификите на индийския пазар на него могат да се наложат ограничен тип продукти. Една от причините за това са изградените традиции и навици на индийските потребители, които трудно се променят. Те са свързани с консумацията на определени стоки. В същото време средната класа на Индия, която представлява и основния пазар в страната, силно се влияе от популярността на предлаганите вносни марки. Това важи в пълна сила за храни, облекла, алкохол. Трябва да се има предвид, че индийските потребители са силно чувствителни към цената на продуктите. За това при налагане на нов продукт съществено влияние оказва ценовата политика.
Възможности
Като се вземат предвид спецификите на индийския пазар, може да се заключи, че от България към Индия успешно могат да се изнасят няколко типа стоки.
ВИЖТЕ: Панаири и изложения в Индия
От една страна, това са продукти, които могат да се наложат без скъпа маркетингова стратегия, а с подходящи конкурентни ценови равнища. В тази категория влизат зърнени храни като пшеница и царевица, бобови култури (леща, боб, нахут), фуражни смески ,  скрап (железен, меден, алуминиев), слънчогледово олио, изкуствени торове, химически съединения (сода, киселини и др.), отпадъчна хартия, хидрогенератори, специализирани машини (измервателни уреди), дървен материал, етерични масла (розово масло).
Български стоки с потенциал за износ в Индия, които имат нужда от скъпи маркетингови стратегии, са вино и алкохолни напитки, машини за хранителната промишленост (необходимо следпродажбено сервизиране на място), хранителни продукти (захарни изделия).
С потенциал за износ в Индия са и продуктите на българския военнопромишлен комплекс. Тази продукция е традиционно наложена в  страната и въпреки силната световна конкуренция Индия е един от най-големите пазари за България на военна продукция.

Стратегията би била успешна и при съвместна работа на български компании-износители с индийски компании-дистрибутори, които да са отговорни за дистрибуцията в Индия. Може да се привлекат и местни индийски представители за реализиране на маркетинг активностите на българските компании или за сервизната следпродажбена поддръжка на доставени в Индия машини и съоръжения

Няма коментари:

Публикуване на коментар