Ник Д'Алойзио Ник е самоук програмист, който започва обучението си с книга за абсолютно начинаещи. След като усвоява програмирането, Ник пуска първото си приложение, когато е едва на 12 г., след което създава ново приложение всяка лятна ваканция. В крайна сметка, когато е на 15 г., разработва приложение на име Trimit, което създава кратки резюмета на дълги статии. Милиардер от Хонконг вижда потенциал в това и дава на Ник 300 000 долара, за да усъвършенства приложението. От преработката се ражда Summly - приложение, за което Yahoo! плати 30 млн. долара. Освен това Ник се сдоби и с пост в компанията.
8. Фрейзър Дохърти Фрейзър полага основите на своята компания SuperJam на стойност 1.2 млн. долара, като продава рецептите за сладка на баба си. С времето Фрейзър добавя свои идеи в рецептите и дори развива начини да прави сладко изцяло от плодове. Това се разчува в Шотландия и той склчюва договор с веригата супермаркети Waitrose да продава сладкото си в 184 от техните магазини. Впоследствие той започва да продава в цели 2 000 магазина, както и в други страни. Името SuperJam дори бе обявено от Националния музей на Шотландия за “легендарна шотландска марка.” Дохърти доразвива бизнеса си, като пуска и готварска книга на име SuperJam.
7. Ашли Куолс Когато е едва на 14 г., Ашли Куолс започва да се обучава на HTML и решава да пусне сайт на име WhateverLife.com, където да покаже дизайнерските си умения на заинтересовани купувачи. По това време сайтът й не генерира почти никакъв трафик. На следващата година Ашли започва да предлага услугите си на съученици, които искали по-персонализирани профили в MySpace и в други социални мрежи. С увеличаването на трафика и рекламата от уста на уста Ашли се присъединява към Google Adsense и започва да получава дял от рекламните проходи. С нарастването на трафика тя започва да сключва сделки с хора, които да рекламират продуктите си директно на нейния сайт. WhateverLife.com в момента има около 7 млн. потребители месечно и носи на Ашли милиони долари от реклами.
6. Камерън Джонсън Правенето на бизнес като че ли винаги се е отдавало на Джонсън. Когато бил едва на 5 г., той продавал зеленчуци от врата на врата. На 9-годишна възраст той вече има собствена компания за поздравителни картички на име Cheers and Tears. На 12 г. той започва да купува и продава плюшените играчки Beanie Babies, когато е пикът на тяхната популярност. След като бизнесът с играчки замира, Камерън използва спечелените 50 000 долара и създава My EZ Mail, конфиденциална услуга за препращане на имейли. След това създава и компания за интернет реклама на име SurfingPrizes.com. Когато е на 15 г., той вече прави по близо 400 000 долара на месец. По времето, когато влиза в университет, той вече има и друг сайт на име CertificateSwap.com, който впоследствие продава за шестцифрена сума.
Робърт Ней Робърт Ней е дете-чудо. На 14-годишна възраст Ней нямал никакъв опит в програмирането. Той успява да се научи по стария начин – в библиотеката. За един месец Ней вече бил написал сериозна част от кода за играта си Bubble Ball. След като я завършва, Ней качва приложението за безплатно сваляне в онлайн магазина на Apple. За две седмици играта е свалена над 1 млн. пъти и в крайна сметка детронира невероятно популярната Angry Birds като най-сваляната безплатна игра. В определен период от 2 седмици играта носи на Ней близо 2 млн. долара.
3. Адам Хилдрет Когато Хилдрет е едва на 14 г., той създава Dubit Limited, социална мрежа за тийнейджъри, която по едно време дори е една от най-големите във Великобритания. Бизнесът на Хилдрет обаче еволюира и сега той консултира компании за това как да рекламират продуктите си на млади хора. Хилдрет създава и Crisp Thinking - компания, посветена на развитието на технологии за защита на децата онлайн. В определен момент Хилдрет е сред 20-те най-богати тийнейджъри във Великобритания.
2. Шон Белник Когато Шон Белник е едва на 14 г., той инвестира 500 долара в собствен бизнес на име bizchair.com. Първоначалният му капита е натрупан от косенето на дворове и продажбата на карти Pokemon. Белник бил проучил бизнеса на своя пастрок, който се занимавал с продажбата на офис мебели. С навлизането на интернет Белник забелязва колко пари биха се спестявали, ако бъде отрязан посредникът и се пазарува директно онлайн. До 16-ата си година Белник става милионер. Днес bizchair се разраснала до такава степен, че централата й е построена на площ от 70 акра в Джорджия
1. Крис Филипс През 2002 г. Филипс забелязва, че интернет набира сериозна популярност и правилно прогнозира, че може да има ръст в търсенето на хостинг услуги. На 17-годишна възраст той създава dot5hosting, а в рамките на две години вече е спечелил над 1 млн. долара. С годините износът му се разраства, заедно с интернет, и включва и много други услуги, от която една компания би имала нужда, за да се популяризира онлайн в модерния свят.
пише profit.bg
Прочети повече на: http://profit.bg/news/10-tijnejdzhuri-milioneri,-koito-natrupaha-sustoyanieto-si-sami/nid-128412.html
Няма коментари:
Публикуване на коментар