сряда, 2 януари 2019 г.

бизнес е-спортист

геймър спечели 10 млн. долара през 2018

27-годишният Тейлър Блевинс, по-познат с псевдонима си Ninja, споделя пред CNN, че отминалата година е била най-добрата в целия му живот.

Ако Блевинс говори за доходи, то трудно някой може да му противоречи, тъй като - по негови думи - 2018 г. е увеличила банковата му сметка с фантастичните 10 млн. долара.

Ninja бързо се превърна в един от най-известните геймъри по света, като спокойно можем да кажем, че е лице на хитoвата игра Fotnite и може би най-популярният стриймър в платформата Twitch, която е собственост на Amazon, респективно на най-богатия човек в света - Джеф Безос.

Успехът на Блевинс е правопропорционален на този на Epic Games - създателите на Fortnite, които отчитат печалба за миналата година в размер на впечатляващите 3 млрд. долара.

Ninja изгря, след като постави зрителски рекорд чрез своя стрийм на живо, в който игра редом до популярния рапър Drake през март миналата година. От тогава насам младежът се превърна в суперзвезда и лице на Fortnite. Геймърът се подвизава както в Twitch, така и в YouTube, като двете платформи осигуряват около 70% от приходите му, посочва самият той.

В YouTube Белвинс има над 20 млн. последователи, докато в Twitch над 12 млн. потребители го следват, а близо 40 хил. потребители плащат, за да го гледат как играе на живо.

Така докато Ninja печели от реклами, които се визуализират върху клиповете му в YouTube, то в Twitch печалбата идва от платени месечни абонаменти, които вървят срещу 4.99 долара, 9.99 долара или 25 долара на месец, в засисимост от избраната услуга.

Останалата част от приходите на Ninja идват от спонсорски сделки с гиганти, като Samsung, Uber Eats и Red Bull. 

Блевинс сравнява себе си със собственик на малко кафене. „Те ще намерят друго кафене, ако не си там... трябва да бъдете там през цялото време“, казва той.

Ninja работи в своето „кафене“ по 12 часа на ден, като само през тази година е изкарал близо 4 хил. часа в игра на Fortnite, което се равнява на 140 дни. Всеки път, когато Блевинс не е на линия, неговата съпруга и мениджър Джес изчислява колко абоната губят и колко пари са пропуснали да спечелят.

За последно двойката е почивала преди 8 години, на своя меден месец. Дори това пътуване в миналото, още преди Ninja да стане световно известен, е било свързано с професионалния гейминг.

Fortnite има 200 млн. регистрирани играчи по света, което е 60% ръст спрямо юни миналата година. Според Ninja, пикът все още не е достигнат. Без да мисли колко дълго ще продължи славата му, Блевинс се наслаждава на това, че е в светлината на прожекторите.

Ninja е чест гост на някои от най-популярните вечерни шоута в САЩ. В търсене на други източници на приходи, младежът поглежда и към музикалния и моден бизнес.

Той има издаден рап албум на име Ninjawerks.

Така или иначе, популярността на Ninja върви ръка за ръка с успеха на Fortnite.

Едно евентуално отдръпване на аудиторията от тази игра в бъдеще може доведе до спад на интереса към Блевинс, което явно не е тайна за самия него, ако съдим по опитите му за диверсификация на „кафенето“ му.

Няма коментари:

Публикуване на коментар