събота, 2 март 2013 г.


Мръсните тайни на българския интернет

скъпата реклама в интернет се продава на т.нар. импресии, или казано по друг начин зареждане на страницата. Това може да се тълкува като броя на хората, които са посетили този сайт и са видели рекламата. В интернет тя е във вид на банер или линк, който да последвате. Рекламата се продава в единица, която се нарича "цена на хиляда" - тоест на брой показвания пред очите на посетителя на сайта или както вече стана ясно – импресии. Именно това купува рекламодателят.
Има и реклама, която се продава на кликове - клиентът плаща в зависимост от това колко пъти посетителите на сайта са кликнали върху банера или линка, а не само са го видели. Тя обаче е подходяща за директни продажби в интернет, защото статистиката за САЩ например показва, че на 100 виждания на рекламата има две щраквания върху банера.
Та както стана ясно за импресиите - за да привлече вниманието на рекламодателите, даден сайт трябва да си осигури достатъчно от тях. И когато на него няма интересно и качествено съдържание, на помощ идва манипулацията чрез привличането на фалшив трафик. По-интелигентните го правят чрез фейсбук, но има и такива, които ползват софтуер за генериране на несъществуващи потребители, които посещават сайта.
Важното е да се отбележат достатъчно импресии, които да бъдат продадени на клиента. Без особено много на агенции и сайтове да им пука, че няма реални потребители и рекламоделят всъщност ще бъде излъган или най-малкото подведен.

Фейсбук фенове за продан

Фейсбук изпревари "Гугъл" по брой посещения. Надали това ще изненада някого. Но най-голямата социална мрежа се оказва и евтин начин за генериране на трафик към други сайтове. Не става въпрос за такъв, при който потребителите са били заинтригувани от дадена тема и са кликнали на линка, за да прочетат повече. А за "насилствени" посещения на сайтове, в които те не подозират, че ще попаднат. Това напоследък се превръща в бизнес, а страници в интернет трупат посетители, купувайки си по този начин трафик.
Схемата е сравнително проста. Във фейсбук хората споделят, присъединяват се към каузи, стават фенове на страници и именно това се използва за продажбата на трафик. 
Най-ефективният начин е създаването на тематична страница, която да събере максимален брой фенове. Защото публикуваното на нея се вижда на стената на всичките й фенове и от техните приятели. Основният момент тук е да се избере заглавието на страницата, което на пръв поглед да звучи интересно, да засяга максимален брой хора и да не звучи комерсиално.
След това въпросната страница трябва да се напълни със съдържание, а по-опитните в този бизнес избягват на нея да има директно представяне на оферти, тъй като потребителите ще се усетят, че са станали стока.В България страниците с най-много фенове във фейсбук са "България", "Аз обичам приятелите си", "Не се отказвам лесно", "Обичам да се смея", "Държа на теб". Всяка една от тях има над 340 000 почитатели. И няма нищо чудно - кой не би харесал някоя от изброените теми. Има и фенове, които са станали такива, без да подозират. Просто са видели в нета линк например към видео с домашно порно на известна личност и са кликнали, за да го видят.
В най-добрия случай се оказва, че такъв клип наистина има. Но в повечето случаи е само рекламен трик и видеото е със съвсем различно съдържание. Това, което потребителят не подозира, е че паралелно с това е станал фен на определена страница във фейсбук.

По-внимателен поглед към информациите, качени във въпросните 5 страници, показва, че те водят към определени сайтове.

В "Аз обичам приятелите си" това са facebook.com, snimkata.com, beu.bg, pik.bg, blitz.bg. В "Не се отказвам лесно" са profit.bg, facebook.com, dete.bg, men.hotnews.bg, saprotiva.org. В "Обичам да се смея" са r.nie.bg, inews.bg, facebook.com, d.nie.bg, vmzona.com. В "Държа на теб" са idom.bg, profit.bg, facebook.com, topnovini.info, izamunda.info.
Тоест там няма собствена информация, която да се публикува от администраторите, а се дават линкове. Ако дадена информация стане интересна на потребителя и иска да прочете повече, той се оказва препратен към друг сайт, който няма нищо общо с фейсбук

Няма коментари:

Публикуване на коментар