Тя спира да ходи на училище, когато е на 16 години и се премества в южния китайски град Шенжен, където започва работа във фабрика за лещи през 1986 г. След като работи известно време в завода е повишена до мениджърска позиция. Нейните мечти обаче са доста по-големи.
През 1993 г. със спестени 20 000 хонконгски долара (около 2 550 щатски долара) Зу и осем нейни роднини създават работилница за ситопечат в апартамент с три спални в Шенжен, където те едновременно работят и живеят.
В този апартамент тя основава първата си компания. Ако превъртим 10 години напред, Зу вече има завод, който произвежда стъкла за часовници и има 1 000 служители. Съдбата й се променя през 2003 г., когато тя получава обаждане от Motorola с въпрос дали иска да стане доставчик на компанията.
Зу приема офертата, което помага за разрастването на бизнеса й в международен план. Зу, която в момента е главен изпълнителен директор на Lens Technology, създава империя, която произвежда сензорни екрани за гиганти като Tesla, Apple, Samsung и Huawei.
Зу отдава успеха си на нейното постоянство. "Най-голямото ми предизвикателство беше, когато надвих другите конкуренти и спечелих договора с Motorola през 2003 г.," спомня си тя.
Зу точно започвала в този бизнес и нямала много гъвкавост по отношение на финансите на компанията си, но искала да сключи сделката. В резултат на това тя продала къщата си и други ценни неща, за да покрие изискванията на Motorola. На нея обаче все още не й достигало финансиране и тя се отчаяла.
Зу признава, че това е най-тежкия момент от предприемаческия й живот. "Стоях на железопътен перон в Хонконг и почти скочих, мислейки си, че ако ме няма, всички проблеми също ще изчезнат", спомня си тя."
Тогава обаче получава телефонно обаждане от дъщеря й, което я връща в релаността. "Осъзнах, че заради моето семейство и служители не мога да се откажа. Трябваше да продължа." С помощта на Motorola тя преодолява финансовите проблеми.
През 2004 г. Lens Technology доставя над 100 млн. екрана само за модела Motorola V3 — моделът с легендарния поздрав "Hello Moto." През 2007 г. компанията на Зу надделява над конкуренцията и става основен доставчик на Apple.
На 18 март 2015 г., 22 години след като Зу започва семейния бизнес в онзи тристаен апартамент, компанията й Lens Technology излиза на борсата. Днес компанията се оценява на 11.4 млрд. долара, като тя има над 82 000 служители из цял Китай, според Forbes.
Ето кои са трите съвета на Зу за предприемачите:
1. Подготвяйте се добре
Според Зу предприемачите винаги трябва да са подготвени за това, което предстои. Според нея има няколко неща, които трябва да бъдат усвоени: "Първо, подобрете конкурентоспособността си като цяло. Второ трябва да сте психически издръжливи. Трето, трябва да увеличите познанията си за пазара и за вашите конкуренти," споделя Зу пред CNBC.
Тя казва, че опита й като работник на поточна линия, а след това и като мениджър за първия й работодател и е помогнал да натрупа увереност, което впоследствие е било от съществено значение в първите дни на Lens Technology. "Трябва да събереш куража, за да посрещаш провалите," добавя Зу.
Тя също така споделя, че си подготвяла по няколко резервни плана, когато посещавала клиенти в първите години: "Винаги мислех какво ще кажа, ако отхвърлят моите предложения и тъй като откази се получават постоянно, трябва да сте добре подготвени."
2. Запазете ентусиазма си да научавате нови неща
"Клиентите няма да ви дадат по-добра цена за вашите продукти, само защото имате по-висока образователна степен," казва Зу. "Познаването на бизнеса ще ви помогне да поддържате конкурентоспособността на вашата компания."Ще се отнася до Зу, тя посещава курсове, докато работи в завода и се сдобива със сертификати по счетоводство, компютри и дори с книжка за шофиране на камион.
"Когато имаш способността да се учиш, имаш способността да продължаваш да израстваш," казва тя.
3. Никога не се отказвайте лесно
Зу казва, че много хора получават сериозн удар по увереността, когато се сблъскат с проблем. Ключът към успеха обаче е постоянството, най-вече в най-трудните моменти.Като упражнение по тиймбилдинг Зу веднъж взема 20 ръководители от компанията, за да изкачат заедно планина в Китай. Някои от членовете на екипа искали да се откажат на половината разстояние. Тя обаче настояла да не спират и да продължават."Защото, ако се откажете на половината път, няма да имате смелостта да се върнете и да започнете от дъното отново," казва тя. "Само когато проявяваме постоянство, можем да успеем. Не се отказвайте заради някаква малка пречка."
profit.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар