Неговият пък към успеха обаче е осеян с провали и откази. Ма твърди, че е бил “неудачник” през 30-те си години, настоява, че не е технологичен експерт и че получил отказ, когато кандидатствал за работа в KFC и за сервитьор в хотел. Ма също така не успял да влезе в университет три пъти. Той също така заявява, че има много малко технически познания.
Ма се опитал да потърси нещо за Китай, но нищо не излязло. Тогава той си казал: ‘Ако мога да кача китайска компания в интерент и да й позволя да се свърже с бизнесмени от САЩ и други страни, бих могъл да създам наистина силен бизнес”, казва Ерисман.
Така Ма, който тогава бил учител по английски език, започнал да чете американски книги, за да научи повече за компании като GE, Microsoft, IBM и Wal-mart. “Проявявах голям интерес към английския език. Хората четяха на английски, за да научават езика. Аз четях на английски, защото научавах толкова много интересни американски идеи,” казва Ma пред CNBC.
Четири години след първото му посещение в САЩ той основава Alibaba, но само трима от колегите му разбирали нещо от технологии. “По онова време се оприличавах на слепец, който язди на гърба на слепи тигри. Без да знаем нещо за технологиите или компютрите ние основаваме първата компания,” казва Ма на събитие през 2009 г.
обаче беше този тип, интересно изглеждащ учител по английски език, който обикаляше от врата на врата и убеждаваше хората че трябва да похарчат парите си (няколко хляди долара), за да може тя да присътства в това нещо наречено интерент.”
За развитието на бизнеса били необходими неуморни продажби, според Ерисман. “Когато Alibaba бе основана и когато аз се присъединих към компанията, да се опитваш да продаваш интернет услуга на компании в Китай бе като да продаваш магически бобчета на някой. Там обаче беше този тип, интересно изглеждащ учител по английски език, който обикаляше от врата на врата и убеждаваше хората че трябва да похарчат парите си (няколко хляди долара), за да може тя да присътства в това нещо наречено интерент.”
Ма обикаля Китай и обсъжда със собственици на компании защо техният бизнес трябва да присъства и онлайн.
profit.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар