Отпадните води биват изливани в океана
Средностатистическият круизен кораб генерира 210 хил. галона човешки нечистотии в рамките на една седмица. Цялото това количество се излива в океана. За целта в САЩ има федерална регулация колко далече от сушата е разрешено да се изхвърля ненужният товар.
Навярно ще сте разочаровани да узнаете, че изискваната дистанция е едва 20 километра. С други думи, круизните кораби изхвърлят в океана нечистотии, еквивалентни на 5 басейна с олимпийски размери, само на 20 километра от плажове, обикновено пълни с туристи.
4. Заплатите на екипажа
В края на всяко круизно пътешествие пътниците биват питани за критики и забележки. Тези оценки служат не само за подобряване на услугата, но често имат осезаемо влияние върху размера на възнагражденията на екипажа.
Ако пътниците оставят негативни коментари относно конкретен член на екипажа, е съвсем възможно той да загуби бонуса си. Обикновено служителите на круизен кораб не работят за големи заплати, като наличието на бонус е важна част от възнаграждението им.
Добрата новина е, че ако оставите позитивни оценки за конкретен член на екипажа, то той най-вероятно ще получи допълнителен бонус.
5. Лоши условия на труд
Екипажът на повечето круизни кораби е разнообразен, но като цяло около ¼ от него са хора, наети от развити страни. Обикновено те заемат работни позиции, изискващи контакт с пътниците.
Останалата част на персонала се набира често от доста бедни и неразвити държави, като често заплатите са нищожни. Голяма част от работата на круизен кораб е трудна и понякога опасна.
Не е необичайно работник на пълно работно време да печели заплата от порядъка на 400 долара месечно. Освен това служителите трябва да заплащат собствените си пътни разходи, а често дължат и компенсация на агенти, намерили работната позиция.
Положението не е особено розово и за служителите, работещи директно с пътниците. Често техните заплати са минимални, защото се очаква, че ще печелят допълнително от бакшиши.
6. Сексът между членове на екипажа е ежедневие
Сексът между член на екипажа и пътник е строго забранен. Това обаче не важи за ласките между служители на кораба.
Екипажът често е пиян
Докато цената на една маргарита за редовия турист върви около 15 долара, екипажът може да консумира алкохол срещу жълти стотинки от специални барове, предназначени само за служители. Така, когато даден служител е в почивка, обръщането на няколко чашки изглежда съвсем логичен избор.
Все пак какво толкова може да се прави в открити води? По този повод, някои круизни кораби подлагат персонала на проверки дали са трезви, но като цяло тези тестове не се случват често.
Няма коментари:
Публикуване на коментар